2019 metai

2018 metų SEO apžvalga ir ko laukti 2019-aisiais

2018-ieji metai SEO sferai buvo gana dosnūs: įvyko ne vienas pokytis, kuris privertė SEO specialistus atidžiai sekti naujienas ir, prireikus, koreguoti strategijas. Google nesnaudė: išleido ne tik kelis paieškos rezultatų algoritmo naujinius, bet ir pateikė naujus prioritetus, į kuriuos verta orientuotis ir 2019-aisiais.

Greitis

Jei svetainė veikia lėtai, jau geriau, kad ji neveiktų visai. Kaip ir rašėme įraše apie e. parduotuves: jei tenka laukti ilgiau nei 3 sekundes, svetainė jau netenka apie 40 proc. savo lankytojų. Pasaulyje, kuris po truputį tampa vis labiau susietas, darosi svarbu reikiamą informaciją gauti čia ir dabar. Jei negalite to pasiūlyti, potencialūs klientai tiesiog išeis į konkurento svetainę.

dingsta klientai
Negalite pasiūlyti greito veikimo? Tuomet galite atsisveikinti su klientais
Šaltinis: Giphy.com

Kad greitis yra svarbus Google bei svetainės pozicijoms, rodo ir 2018 metų vasarą paskelbtas algoritmo naujinys, orientuotas būtent į greičio rezultatus. Tad kuo lėčiau veiks svetainė, tuo jos pozicijos paieškos rezultatų puslapyje bus žemesnės.

Kiek vėliau 2018-aisiais buvo atnaujintas ir Google rekomenduojamas greičio patikrinimo įrankis PageSpeed Insights. Čia galite pasitikrinti ir savo svetainės greičio rezultatus.

doctor who paslaptis
Pasitikrinote? Ar rezultatai tenkinantys?
Šaltinis: Gfycat.com

Pritaikymas mobiliesiems įrenginiams

Apie svetainių pritaikymą mobiliesiems įrenginiams Google kalba jau nuo 2016 metų, kuomet ji pradėjo bandyti svetainių indeksavimą mobiliaisiais bot‘ais. 2018 metais ši tendencija sustiprėjo: Google duomenimis, daugiau nei 50 proc. visų suindeksuotų paieškos rezultatų yra gaunami būtent praskanavus ir pracrawlinus svetaines tokiu būdu. Tai reiškia, kad jei svetainė nėra pritaikyta mobiliesiems – mygtukai per maži, turinys netelpa į ekraną, yra nepatogi valdyti mobiliuoju, jos pozicijos kiek pasmuks.

numeta telefoną
Ar kas gali būti blogiau nei mobiliuoju atsidaryti jam nepritaikytą svetainę?
Šaltinis: Giphy.com

Jei jūsų svetainė yra viena iš laimingųjų, kurias Google skanavo šiuo būdu, Google Search Console svetainės administratorius matys žinutę, kad svetainės indeksavimas perkeltas į mobiliąją versiją.

Tačiau pritaikymas mobiliesiems įrenginiams – tai ne vien svetainės dizaino sutvarkymas ir tikėjimasis geriausio. Į šią sferą įeina ir pritaikymas balso užklausoms (šis veiksnys aktualesnis užsienio valstybėse) kartu su vietiniais paieškos rezultatais.

Lokalumas ir reputacija

2018 metais Google orientavosi ne tik į geresnį Google My Business pritaikymą, bet ir ragino svetaines sustiprinti vietos SEO. Apie šią SEO dalį esame rašę ankstesniame įraše, tačiau primename lokalumo prioritetus:

    • svetainėje būtinas kontaktinis adresas, rekomenduojami lokalūs struktūrizuoti duomenys;
    • svetainės pritaikymas mobiliesiems (nes vietinės paieškos daugiau atliekamos mobiliaisiais įrenginiais);
    • Google My Business (GMB) paskyros užpildymas (tai ne tik tvarkingos informacijos pateikimas, bet ir Google Post panaudojimas, nuolatinis bendravimas su vartotojais atsiliepimų skiltyje);
  • vietinės nuorodos ir paminėjimai, padedantys Google suprasti svetainės vietinį autoritetą.

Žinant, kad Google testuoja GMB paskyros žinučių funkcionalumą ir rekomenduoja šiai funkcijai skirti daugiau dėmesio, galima daryti prielaidą, kad lokalumas bus lygiai toks pat svarbus 2019-aisiais.

trys žodžiai: vietovė vietovė vietovė
„Vietovė, vietovė, vietovė“, sako Google
Šaltinis: Giphy.com

Kiti 2018-ųjų pokyčiai

Metai atnešė ne vien šiuos tris prioritetus. Praeitais metais taip pat sutikome:

  • Medic Update, vieną didesnių algoritmo atnaujinimų, kuris labiausiai paveikė medicininio pobūdžio svetaines. Po šio algoritmo svetainės, kurios neturėjo tinkamo turinio, sutvarkyto vietos SEO (įtraukiant ir GMB), SSL sertifikato, galėjo pastebėti rezultatų smukimą.
  • Kovą ir balandį paskelbtus algoritmo atnaujinimus, kurie teikė svarbos svetainių turinio išpildymui.
  • Padidėjusią struktūrizuotų duomenų svarbą. Šie duomenys svetainėse naudojami vis plačiau, ir ne veltui: jie padeda Google geriau suprasti, koks turinys pateiktas svetainėje. Dėl to vietos SEO rezultatai gali būti aukštesni, aukščiau gali atsirasti tinklaraščio įrašai, paieškos rezultatų puslapiuose aiškiau pateikiami produktai – o tai skatina paspaudimus, be to, galima taikytis į klausimų / atsakymų lenteles.
  • Bandymus su metaaprašų ilgiu: buvo išbandyti ilgesni metaaprašai (iki 300 simbolių ilgio), tačiau pavasario pabaigoje sugrąžinta senoji apimtis, iki 155 simbolių.
  • Paskelbtą Google+ uždarymą: dėl mažo naudojamumo ir saugumo problemų (buvo paviešinti daugiau nei 500 000 Google+ vartotojų duomenys), buvo nuspręsta projektą uždaryti.
  • Atsinaujinusią Google Search Console: iki metų pabaigos visi vartotojai buvo raginami bent išbandyti naujausią versiją, kuri galiausiai pakeitė senąją gruodžio viduryje.
  • Pasikeitusį Google paieškos langelį, kuris nebe pasislepia puslapio viršuje, o slenka kartu su rezultatų lapu.
2019
Ką gi atneš 2019-ieji?
Šaltinis: Giphy.com

Ko laukti 2019-aisiais?

Panašu, kad visi pokyčiai ir 2018-aisiais vyravę ar atsiradę prioritetai ketina išlikti ir šiais metais. Tačiau atsiranda kelios kryptys, kurioms verta skirti papildomai dėmesio:

  • Įmonės brand‘o stiprinimas. Pastebima, kad Google orientuojasi ne tik į tai, ar pats prekės ženklas yra žinomas, bet ir kaip jis pateikiamas T. y., verta stipriau orientuotis į reputacijos valdymą, atsakymą į atsiliepimus ir klausimus GMB paskyroje, svetainės pristatymą autoritetinguose naujienų portaluose.
  • Google Rank Brain tobulėjimas. Vis labiau kreipiamas dėmesys į svetainės ir vartotojo sąveikas: ar ilgai užsibūnama svetainėje, ar atvirkščiai, labai greitai iš jos išeinama, nes nebuvo patenkinti lankytojo poreikiai. Reaguojant į tai gali keistis ir pozicijos paieškos rezultatų puslapyje.
  • Šią dalį, atrodo, pabrėžiame vos ne kiekviename įraše, tačiau tai tik parodo, kokia tai svarbi dalis siekiant pozicijų. Svetainės turinys turi būti orientuotas į tikslinio kliento poreikius, neperkrautas ir, žinoma, estetiškai pateiktas. Prireikus pagalbos, skaitykite šiuos įrašus:
  • Vaizdo įrašai. Nesvarbu, ar kursite juos savo svetainėje, ar talpinsite į Youtube, reikėtų bent pradėti: pasak Hubspot tyrimo, vartotojai svetainėse vis dažniau nori matyti videoįrašus. Jie padeda greičiau suprasti turinį, gauti reikalingus atsakymus ar net išsirinkti. Beje, jie taip pat padeda užimti ir daugiau pirmojo paieškos rezultatų puslapio. Jei talpinate videoįrašus Youtube, būtinai pasiskaitykite mūsų rekomendacijas.

Stebint 2018 metais atsiradusius pokyčius, naujinius ir stiprėjančias tendencijas, naujieji, 2019 metai SEO srityje nusimato dar labiau orientuoti į potencialaus kliento poreikių patenkinimą. Rekomenduojama kreipti dėmesį į vartotojų norus: estetišką dizainą, kokybiškas prekes / paslaugas, greitą atsaką į užklausas. 2019-aisiais svetainės, o kartu ir vykdomų SEO veiksmų pamatas turėtų būti ne priverstinis stūmimas parduoti savo prekes ar atsakyti į klausimus, o savitas brand‘o atstovavimas, galintis per sekundę sukurti ar sugriauti visą įmonės reputaciją, o kartu – ir svetainės pozicijas Google paieškoje.

besikeičianti raidė
O kaip save pristatysite Jūs?
Šaltinis: Giphy.com