google ads pamokos

Adwords reklama: 1 pamoka. Kas tai ir kaip tai veikia?

Turbūt daugelis iš Jūsų esate girdėję apie tokį  svetainės reklamavimo būdą kaip Google Adwords reklama, bet toli gražu ne visi žino, kas iš tikrųjų tai yra ir kaip tai veikia. Mes, SEOHelis komanda, teikianti SEO bei Google Adwords paslaugas, pasistengsime trumpai ir suprantamai visa tai paaiškinti.

Google Adwords – tai Google internetinio reklamavimo programa, skirta tam, kad Jūsų įmonės svetainė būtų lengvai ir greitai surasta Google paieškoje. AdWords reklaminiai skelbimai yra rodomi su kitais paieškos rezultatais, kai žmonės ieško prekių ar paslaugų. AdWords reklaminiai skelbimai yra pažymėti etikete „Skelb.“ arba „Ads“  ir yra rodomi virš organinės (SEO) paieškos rezultatų arba po jais. Vienu metu gali rodytis iki 7 AdWords skelbimų, dažniausiai 4 viršuje ir – 3 apačioje.  Skelbimų parodymas reklamuotojui nieko nekainuoja, mokama tik už paspaudimus.

Kaip veikia ši reklama? Norint suprasti, reikia susipažinti su pagrindiniais jos veikimui įtaką darančiais komponentais: skelbimų aukcionu, skelbimo reitingu bei kokybės balu.

sorcery
Kaip veikia AdWords? Šaltinis: giphy.com

Skelbimų aukcionas

Kiekvieną kartą, kai „AdWords“ reklamos skelbimas yra tinkamas rodyti pagal paiešką, jis patenka į skelbimų aukcioną.

Aukcionas nustato:

  1. Ar skelbimas bus rodomas;
  2. Kurioje pozicijoje jis bus pateikiamas.

Kaip veikia aukcionas? Kai atliekama paieška (įvedamas raktinis žodis į Google paieškos langelį), „AdWords“ sistema randa visus skelbimus, kurių raktiniai žodžiai atitinka tą paiešką. Sistema išfiltruoja tik tinkamus skelbimus, t.y. nepaiso tų, kurie taikomi kitai šaliai arba yra nepatvirtinti. Iš likusių, tinkamų skelbimų yra rodomi tie, kurie turi pakankamai aukštą skelbimo reitingą.

Skelbimo reitingas

Skelbimo reitingas – tai vertė, pagal kurią nustatoma skelbimo pozicija (kur skelbimai rodomi Google Paieškos rezultatuose) ir tai, ar skelbimai iš viso bus rodomi. Skelbimo reitingas perskaičiuojamas kiekvieną kartą, kai skelbimas yra tinkamas rodyti ir dalyvauja aukcione. Todėl skelbimo pozicija gali kiekvieną kartą keistis, priklausomai nuo konkurentų veiksmų, kurie reklamuojasi tais pačiais raktiniais žodžiais, kaip ir Jūs.

Ką reikia daryti, norint turėti aukštą skelbimo reitingą? Jums reikia pasirūpinti, kad jūsų raktiniai žodžiai turėtų aukštą kokybės balą, kad siūloma kaina už paspaudimą būtų konkurencinga ir naudoti kuo daugiau skelbimų plėtinių (papildomą informaciją, rodomą kartu su skelbimais, pvz.: tel. numerį, adresą, aktyvias nuorodas į skirtingus svetainės puslapius ir kt.). Kuo didesnis Jūsų kainos siūlymas už paspaudimą, geresnis kokybės balas ir kuo daugiau naudojate skelbimų plėtinių – tuo didesnė tikimybė, kad laimėsite aukcioną, ir Jūsų skelbimas bus parodytas aukščiau nei Jūsų konkurentų.

konkursas
Turėtumėte pasirūpinti savo AdWords reklamos kokybe.
Šaltinis: huffingtonpost.com

Kokybės  balas

Kokybės balas – tai skelbimų, raktinių žodžių ir nukreipimo puslapių kokybės vertinimas.  Kokybės balą gauna kiekvienas raktinis žodis, jis pateikiamas 1-10 balų skalėje. Norint gauti aukštą kokybės balą Jums reikia užtikrinti, kad AdWords reklamos skelbimas atitiktų raktinį žodį, o naudojamas nukreipimo puslapis pateiktų aktualią informaciją ir būtų techniškai kokybiškas.  Aukštesnis kokybės balas gali lemti žemesnes paspaudimo kainas ir aukštesnes skelbimo pozicijas.

Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kad Jūs ir Jūsų konkurentas naudoja tą patį raktinį žodį.  Jūs pasirūpinote, kad raktinis žodis gautų aukščiausią kokybės balą – 10. Tačiau Jūsų konkurento sukurta reklama neatitinka Google AdWords keliamų reikalavimų, todėl jo kokybės balas tam pačiam raktiniam žodžiui yra tik 5. Tai reiškia, kad Jūsų konkurentas už paspaudimą ant skelbimo toje pačioje pozicijoje mokėtų gerokai daugiau nei Jūs.

Apibendrinant, Google AdWords reklama Google paieškoje yra viena iš efektyviausių reklamos priemonių, nes ją mato tik potencialūs pirkėjai, o mokama už paspaudimus –  realius apsilankymus internetinėje svetainėje.  Tačiau Google siekia, kad AdWords reklamos gavėjai gautų pačią geriausią patirtį ir pakartotinai prekių bei paslaugų ieškotų naudodamiesi  šia reklama. Todėl kiekvienas reklamuotojas turi pasirūpinti, kad jo reklama atitiktų visus Google kokybės reikalavimus. Priešingu atveju jis už paspaudimus mokės daug brangiau, o jo skelbimai bus rodomi retai arba iš viso nebus rodomi.