Pagrindinė Google užduotis – padėti vartotojams rasti jiems aktualią informaciją. Dėl šios priežasties paieškos algoritmas yra nuolat atnaujinamas. Deja, nesidomint naujienomis, neatliekant baltojo (angl. white) SEO, apie atnaujinimus garsiausiai praneša drastiškai smukusios pozicijos. Naujausias didesnis atnaujinimas pasirodė rugpjūčio 1-ąją dieną. Po savaitės, kai atnaujinimas pradėjo veikti globaliai, jis, siejant su sritimi, kurios svetainės buvo labiausiai paveiktos, gavo pravardę Medic update (liet. medicininis / medikų atnaujinimas).
Google gonna Google
Kaip ir po kiekvieno atnaujinimo, Google vėl kartojo savo mantrą: Kurkite aukštos kokybės turinį, skatinkite pasitikėjimą svetaine, ir viskas bus gerai.
Su kiekvienu pokyčiu paieškos milžinė pabrėžia: paieškos algoritmai atnaujinami siekiant iškelti mažiau pastebimas, bet ypatingai tvarkingas svetaines, o ne pakenkti (aišku, įmonės, kurių pozicijos krito, drįstų nesutikti). Po rugpjūčio 1-osios pokyčių Google atstovai Twitterpaskyroje vėl pakartojo savo mantrą, tiksliau – tiesiog nukreipė sekėjus į kovo mėnesį, po tuomet pristatyto atnaujinimo, paskelbtą įrašą, kuriame tvirtinama, kad algoritmui svarbiausia – aktualus ir tvarkingas svetainės turinys.
Kodėl Medic Update?
Tie, kurie gilinasi į kiekvieną Google atnaujinimą, greitai pastebėjo, kad nors atnaujinimas buvo globalus, pritaikytas visoms svetainėms, didesnius pokyčius pajuto tik kelios sferos. Pasak SearchEngineLand surinktų duomenų, pagrindinės paveiktos (teigiamai ar neigiamai) įmonės yra iš šių sferų:
- medicinos – 41,4 proc.;
- komercijos – 16,2 proc.;
- verslo (angl. business) – 11,1 proc.;
- finansų – 7,4 proc.
Tai sferos, kurios labiausiai susijusios su vartotojų / klientų asmenine informacija, finansais, arba, jei trumpiau, vadinamoji grupė Jūsų pinigai arba Jūsų gyvybė (angl. Your Money or Your Life). Nagrinėjant šias sferas, tiksliau, pateikiant svetainių rezultatus paieškos puslapiuose, ypatingai svarbu suprasti, kuria svetaine verta pasitikėti, iš kurios verta užsisakyti prekes ar paslaugas. O Google juk ir nori pateikti rezultatus, kuriais galėtumėte pasitikėti labiausiai.
O pravardė? Na, aukščiau esančiame sąraše galima greitai pastebėti, kad beveik pusė paveiktų įmonių susijusios su sveikata / medicina. Dėl šios priežasties ir tam, kad būtų galima lengviau atskirti Google atnaujinimus, šiam buvo suteikta pravardė Medic. Tačiau neapsigaukite: padarinius gali jausti ir kitų sferų svetainės.
Rezultatai pateko į šeštąjį puslapį: ką daryti?
Prisiminkime, ką iš esmės daro Google: pateikia vartotojui aktualiausius rezultatus. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad augant interneto svetainių skaičiui, vis aktualesniais kriterijais Googletampa svetainės patikimumas, autoritetas ir legalumas, t. y., kad joje pristatoma įmonė veikia tam tikroje fizinėje vietoje ir nėra scam‘as. Šie veiksniai tampa dar svarbesni ieškant įmonių, kurios susijusios su medicina / sveikata arba parduoda prekes / paslaugas. Siekiant išlikti aukštose pozicijose, žūtbūt tenka daryti tai, ko nori Google: sutvarkyti svetainės techninius aspektus vietas, kurti aukštos kokybės turinį, įrodyti svetainės patikimumą, autoritetą ir priskyrimą tam tikrai vietovei.
Į pastarąją sferą orientuojasi Local, arba vietos SEO – grandis tarp vidinio ir išorinio SEO.
Jei trumpai, ši SEO dalis padeda susieti svetaines su fizinėmis vietovėmis. Nepamirškite: juk Google, pateikdama rezultatus, vis dažniau atsižvelgia į ieškotojo vietovę. Tai reiškia, kad jei ieškote odontologų ar baldų, aukštesnius rezultatus turės įmonės, kurios būtent ir veikia Jūsų paieškos vietoje. Taip pat vietos SEO sukuria galimybes išlaikyti pozicijas naudojant vietinius raktažodžius (sekant ankstesniu pavyzdžiu, tai būtų odontologai Kaune, baldai Vilniuje ir pan.). Tačiau kaip Google supranta, kad svetainės reprezentuoja įmones, veikiančias tam tikroje vietoje?
Pagrindinės supratimo, atpažinimo dalys susideda iš:
- svetainės turinio, vietinių raktažodžių minėjimo;
- tinkamai užpildyto kontaktinio puslapio (su fiziniu adresu);
- tinkamai užpildytų katalogų su nuoroda į svetainę (tokie kaip info.lt, 118.lt);
- diskusijų apie šią įmonę lokaliuose portaluose (forumai, naujienų svetainės);
- aktyvios ir sutvarkytos Google My Business paskyros;
- lokalių struktūrizuotų duomenų (jie aiškiau parodo Google, kad įmonė veikia vienoje ar kitoje vietoje).
Tačiau vien tik sutvarkyto Local SEO neužtenka. Žemiau pateikiamos dviejų įmonių, teikiančių su medicina susijusias paslaugas, svetainių pozicijų pokyčiai. Abi įmonės turėjo pakankamai nuorodų kataloguose, veikiančias Google My Business paskyras, kontaktinius puslapius, raktažodžių paminėjimus. Teoriškai, jei atnaujinimas reaguoja į Local SEO tvarkingumą, šių svetainių rezultatai turėtų būti panašūs. Tad kodėl jie skiriasi?
Rezultatai po rugpjūčio 1 d. atnaujinimo Google.ie (kairėje) ir Google.lt (dešinėje) paieškoje (rezultatai tikrinti su Rank Tracker)
Viena iš teorijų, kodėl taip atsitiko – multilokalumo problema. Kai kuriais atvejais Googlealgoritmui sunku suprasti, kad viena svetainė atstovauja įmonėms keliuose miestuose. Tokiu atveju rekomenduojama kiekvienam miestui turėti bent atskirus puslapius (ne atskiras svetaines), kurie galėtų būti reitinguojami vietos raktažodžiais. Čia galėtumėte nukreipti vartotojus ir pridėti lokalių struktūrizuotų duomenų.
Ši problema ypač išryškėja susidūrus su e. komercijos svetainėmis, kurios nėra susietos su tam tikra vietove (ne veltui rezultatai kiek pakrito net Ebay.com). Tuomet Google orientuojasi į svarbiausią klausimą: kaip galima patvirtinti, kad jų pateiktuose rezultatuose nurodytos įmonės išties atsiųs reikalingas prekes, o ne tiesiog Jus apgaus?
Pasak žinomos Google analitikės Marie Haynes, šis atnaujinimas stipriai orientuojamas ne tik į vietovę, bet ir į veiksnius, galinčius patvirtinti svetainės patikimumą, autoritetingumą:
- Vidinės nuorodos, kurios nukreipia vartotoją į reikiamus puslapius. Jos parodo, kad svetainės puslapiai yra kontekstualiai susieti.
- Reputacijos valdymas arba vartotojų atsiliepimai (ypač svarbūs Google My Businessatsiliepimai). Tai – vienas pagrindinių pastebėtų skirtumų tarp kaip pavyzdžiai nurodytų įmonių rezultatų ir galimas jų pozicijų skirtumų paaiškinimas. Pirmoji visuomet atsakydavo į neigiamus atsiliepimus, pateikdavo užklausas, kaip būtų galima pagerinti situaciją, antroji – paliko juos neatsakytus, o tai Google signalizuoja apie neatsakingumą, ryšio su klientais nebuvimą, ir, žinoma, nepatikimumą.
- Svetainės, kurios neturi SSL sertifikato ir parduoda prekes / paslaugas, gali pastebėti pozicijų smukimą, nes Google negali vartotojams įrodyti, kad šioje svetainėje pirkti yra saugu.
- Svetainės turinio orientavimas į pagalbą vartotojui, o ne tiesiog pardavimus. Tai gali būti kiek sunku įgyvendinti e. parduotuvėms. Dėl šios priežasties rekomenduojama svetainėje turėti prekių kategorijų, pačių prekių aprašus, atsiliepimų, taip pat – patarimų kupiną tinklaraštį.
Kuo toliau, tuo svarbesnis tampa svetainės patikimumas, reputacijos valdymas – būtent tai nurodo ir šis atnaujinimas. Tad nesvarbi nei svetainės sritis, nei tai, ar ji naujai kuriama, ar jau buvo paveikta atnaujinimo, išeitis tik viena: daryti tai, ko Google nori. Parodykite lankytojams, kad Jūsų svetaine verta pasitikėti – aukštos kokybės turiniu, išorinėmis nuorodomis sutvirtinkite savo autoritetą, pasinaudokite vietos SEO. Tik tada galėsite atsipalaidavę stebėti atnaujinimus ir kylančias pozicijas, kol Jūsų kolegos stresuos.