google naujienos

Ar Google bijo Viržinijos Vulf?

Virdžinija Vulf, arba Kas Bijo Virdžinijos Vulf: Edvardo Albee pjesė, kurioje rašytoja Virdžinija Vulf ir Disnėjaus filmuko „Trys paršiukai“ daina „Kas bijo didelio pikto vilko“ simbolizuoja iššūkį- kas išdrįs gyventi gyvenimą neparemtą iliuzijomis.

Kas bijo Virdžinijos Vulf, Virdžinijos Vulf? Atrodo jog didžioji, nesustabdoma Google ieškojimo galia nebijo nieko, tačiau kaip ir kiekviena kompanija, savo kelyje jie susiduria su tam tikromis duobėmis arba neperspektyviomis baimėmis. Keista, tačiau ir Google prisibijo Virdžinijos Vulf, kitaip tariant bijo gyventi be iliuzijų…

Susipažinkite su Google Virdžinija Vulf, arba šešiomis baimėmis be iliuzijų:

Baimė Nr.1: Gaunamų pajamų šaltinių įvairovės trūkumas

Aš iš tiesų Google strategija tokia tobula? Per pastaruosius metus į pasaulį jie paleido Chrom’ą, Android’ą, Google akinius, Motorola mobiliuosius, savaime važiuojančias mašinas, skraidantį Wi-Fi‘jų, o šiuo metu gimdo idėją kaip mus paversti amžinais. Šie nuopelnai, tai ir geros Viešųjų ryšių strategijos dalis.

Tačiau šiais metais Google didžiąją pelno dalį sudaro internetinė Adwords reklama. Tarsi jie rado gyvybės medį ar šaltinį, iš kurio nuolat semiasi. Tačiau jų tiekiami realūs produktai (Motorola) bei tradicinės reklamos, niekaip nepasiveja magiškųjų AdWords ar AdSense nešamų pajamų procento. Jeigu šis gyvybės medis kada nors nudžiūtų, Google susidurtų su rimtais iššūkiais. Kaip išgyventi pasaulyje be virtualios reklamos?

Baimė Nr.2 Krentantis kainos už paspaudimą (cost-per-click CPC) skaičius:

Nors Google pajamos reklamos srityje auga, jie susiduria su dar vienu iššūkiu. Pastaruoju metu kainos už paspaudimą (CPC) procentas ženkliai nukrito. Žinoma, Google į šią situaciją sureagavo greitai, sukurdami reklaminę strategiją – paspaudimas pagal reitingą (CTRs). Tačiau iš šios strategijos pelnosi tik aukštą reitingą turintys puslapiai ir Google Adwords reklamos, matomos pirmose paieškos pozicijose. Kas išprovokuoja šią tendenciją? Ogi trečioji baimė…

e-parduotuve
Šaltinis: pixabay.com

Baimė Nr. 3 Nuolat besikečiantis mobiliųjų prietaisų veidas

Nors mobilieji telefonai vis sparčiau tobulėja, Google statistika rodo, jog CPC‘us mobiliuosiuose prietaisuose taip pat smarkiai krito. Žinoma, nuokrytis ir sunkumai, su kuriais susidūrė kompanija, bandomi spręsti „Patobulintos kampanijos“ („Enhanced compaigns“) pagalba, apribojant galimybę kurti atskirus aukcionus mobiliuosiuose prietaisuose bei pabranginus juose CPC‘us. Vis dar neįsprendžiama ir kita problema: mobilioji Adwords reklama matoma gana riboto dydžio ekrane. Taigi dėl šio trūkumo sumažėja ir rodomų reklamų skaičius. Neverta net lyginti, kaip ženkliai sumažėja tam tikrų prekių ar pasaugų matomumas, naudojantis Google paieška mobiliuosiuose prietaisuose.

Nors ir tobulėjantys mobilieji prietaisai bando pakeisti, prie vietos pririštus arba nepririštus kompiuterius, arba su jais susivienyti (vis populiarėjantys „phablets“) situacija taip greit nesikeičia. Google ir patys tuo abejoja, nors nuolat taikosi prie klientų poreikių kurdami tokius inovatyvius paieškos įrankius kaip „Google akiniai“ arba atnaujindami gaires, pagal kurias turi sekti SEO optimizavimas. Kol kas dar nėra aišku, kaip šios technologinės permainos pakeis mūsų žvilgsnį į mobilios reklamos galimybes.

Baimė Nr.4: Abejotinas Google investuotojų pasitikėjimas, arba konkuravimas su pačiais savimi

Nors Google kompanija investuotojams vis dar labai svarbi, ilgainiui ši vieša sėkmės istorija tampa ne tik palaiminga, bet ir prakeikta. Situacija paprasta: Google konkuruoja patys su savimi. Jų kompanija tiesiog pertekusi akcijomis ir ateityje tikimasi jų augimo. Taigi investuotuojai yra užburti šios sėkmės istorijos. Google nuolat laimi savo pačių sukurtame žaidime. Jie siekia savo pačių užsibrėžtų tikslų nematydami kitų potencialių konkurentų. Ilgainiui šis tariamas jų pasitikėjimas gali susvyruoti.

Šaltinis: pixabay.com

Baimė Nr.5 Facebook faktorius

Google+ vis dar nepajėgia pasivyti socialinės medijos giganto Facebook, kuriame mes pripratę užsitupėti. Tuo tarpu Google suteikia trumpalaikės, greitos paieškos galimybę. Kaip socialinei medijai, jai vis dar trūksta pasitikėjimo. Orientacija vien tik į paieškų optimizavimą ir Adwords reklamą nepadeda pririšti mūsų ilgam laikui prie Google. Nors kompanija visais įmanomais vizualiniai ir technologiniais mus bando sužavėti, mes vis tiek linkę daugiau laiko praleisti ir veikti Facebook aplinkoje. Google dažniausiai ir lieka tramplynu ieškoti, pažinti ir surasti tam tikrą informaciją ar prekę, kas itin svarbu svetainėms, kurių pelnui užtikrinti būtinas SEO optimizavimas, bet ne vartotojams, kurie tiesiog nori greitai surasti reikiamas prekes ar informaciją. Taigi kuo efektyvesnė Google paieška, tuo greitesnė mūsų reakcija grįžti atgal prie Facebook sienų ir dalintis jose „Google išmintimi“.

Baimė Nr.6 Valdžios reglamentai (JAV/ES)

Taisyklės sukurtos tam, kad jas laužytume. Šia taisykle vadovaujasi ir Google, jie nuolat bando apeiti valdžios leidžiamus reglamentus.

Pavyzdžiui, Google Adwords reklama gali pateikti išsamią vienos prekė informaciją, skatinant pirkti būtent ją, iš konkretaus tiekėjo. Taigi tokiu būdu tarsi pašalinama konkurencija, apžaidus valdžios apribojimus. Taigi nekokia ta rinkos ekonomika, kai peršama tik viena akivaizdi prekė.

Kodėl mus tai turi rūpėti?

Ar gyventi iliuzijomis daug lengviau? Negalime taip drastiškai teigti, kad Google lemta kažkada susimauti. Tačiau jų kompanijai verta žvelgti į perspektyvą be iliuzijų ir pagaliau išmokti nebijoti Virdžinijos Vulf. Juk konkuravimas su pačiais savimi nėra sveikas. Vienas iš svarbiausių SEO patarimų (į ką verta atsižvelgti, kai vykdomas SEO optimizavimas) – pasiįvairinti. Jei kompanijos savo verslą stato vien tik ant Google pamato – ilgainiui sustabarės. Verta atsinaujinti ir atsišviežinti išbandant daugiau galimybių. Negalima pasitikėti vien tik iliuzijomis. Taigi jei kritiškai žvelgiate į Google perspektyvas ir baimes, vertėtų pasvarstyti apie galimybę savo verslą kurti keliuose reklamos kanaluose.

Parengta pagal: http://moz.com/blog/what-scares-google