video įrašai

Dar vienas SEO pagalbininkas – vaizdo medžiaga

Nenuostabu, kad vaizdo medžiagos peržiūrų skaičius kasdien auga – kai tiek daug informacijos, kur kas patogiau peržiūrėti vaizdo įrašą nei perskaityti ilgą straipsnį. Numatoma, kad kitais metais 69 proc. visų vartotojų veiksmų bus susiję su vaizdo įrašais, o 41 proc. viso prie kompiuterio praleisto laiko bus skirta vaizdo reklamoms. 92 proc. išmaniųjų telefonų naudotojų sako, kad jie dalijasi peržiūrėtais vaizdo įrašais socialiniuose tinkluose, kituose kanaluose, taigi jei Jūsų svetainėje dar nėra vaizdo medžiagos, pats metas susimąstyti.

Kuo čia dėtas SEO?

„Google“ stebi, ar Jūsų svetainė lankoma, kaip ji išlaiko vartotojus. Vaizdo medžiaga – vienas iš būdų ne tik pritraukti vartotojų, bet ir pailginti jų buvimo laiką svetainėje. Geriausia, jei vaizdo įraše pasakojama, kaip produktu naudotis, raginama atlikti tam tikrą veiksmą – taip išlaikomas vartotojo dėmesys, mat lengviau peržiūrėti vaizdo įrašą, o ne perskaityti ilgas instrukcijas. Tiesa, vaizdo įrašai turėtų būti su atitinkamais meta duomenimis – taip būtų galima juos lengviau rasti, ypač ieškant svetainėje ar „Youtube“ kanale.

Norint tinkamai išnaudoti vaizdo medžiagos galimybes, įrašai turėtų būti teikiami kartu su transkribuotu tekstu (geriausia – ir vertimas į kitą populiarią kalbą, pvz., anglų). Tai – patogu: galima tokią medžiagą peržiūrėti neįsijungus garso, o kanaluose, kur tokia medžiaga paleidžiama automatiškai, greičiau sudominti vartotoją.

Kaip ir Jūsų svetainėje paskelbti straipsniai, taip ir vaizdo medžiaga turėtų būti skirstoma pagal kategorijas, kad būtų lengviau ją rasti. Stebėdami vaizdo įrašų komentarus, peržiūrų skaičių, galite nuspręsti, ar reikia plėtoti tam tikrą temą, kaip gauti daugiau atsiliepimų ir idėjų, kaip prekę patobulinti. Svarbiausia – vaizdo įrašas turi būti tikslingas, skirtas paaiškinti arba paskatinti, kad vartotojai peržiūrėtų ir kitas prekes, užsiregistruotų gauti naujienlaiškį ar ateitų į Jūsų renginį.

Kodėl verta naudoti vaizdo reklamą?

Apskaičiuota, kad vaizdo reklama, palyginti su reklamjuosčių (angl. banner) reklama, – populiaresnė. 2015 m. vasario mėn. vaizdo reklama 18 kartų dažniau peržiūrėta nei reklamjuosčių, o 65 proc. vartotojų pažiūri daugiau nei 3/4 viso vaizdo įrašo. Per paskutinius kelis metus vaizdo reklamos atsirado ir tokiuose socialiniuose tinkluose kaip „Instagram“, „Snapchat“, o „Facebook“ tokia reklama stengiasi užkariauti vartotojus jau kur kas anksčiau. Kad ir kaip būtų, akivaizdu, kad geriausi vaizdo įrašai visur keliami nemokamai.

Vaizdo reklama itin svarbi ir išmaniųjų telefonų naudotojams, kurių skaičius nuolat auga. Skaičiuojama, kad vaizdo reklamos pajamos artimiausiu metu augs 3 kartus greičiau, nei kitos, pavyzdžiui, tiesiog kompiuterio ekrane matomos reklamos. Taigi jau dabar verta investuoti į vaizdo medžiagos kūrybą.

Galimybės skelbti savo vaizdo įrašus:

  • Jūsų svetainė. Čia turėtų būti keliami aiškinamieji, su Jūsų produktais arba naujienomis susiję vaizdo įrašai.
  • Socialinis tinklas „Twitter“. Gali naudotis visi, tačiau Lietuvoje šis tinklas nėra toks populiarus kaip angliakalbėse šalyse. Vis dėlto jei Jūsų svetainė orientuota į angliakalbes šalis, patartina sukurtus vaizdo įrašus kelti ir čia.
  • Socialinis tinklas „Instagram“. Ypač naudingas, jei Jūsų veikla susijusi su maistu, mada, gyvenimo būdu, prabangos prekėmis. Čia tinkamiausi – trumpi, iki 15 sek. vaizdo įrašai. Manoma, kad šiame socialiniame tinkle reklamos daugės nuo 2016 m. antrosios pusės.
  • Socialinis tinklas „LinkedIn“. Rekomenduojama, jei įgyvendinate verslas verslui sprendimus. Vaizdo įrašas gali būti apie įmonę, darbo įgūdžių tobulinimą arba tiesiog kvietimas pretenduoti į tam tikrą konkrečios įmonės darbo poziciją.
  • Socialinis tinklas „Facebook“. Jis tinkamas visoms įmonėms. Palyginti su „YouTube“ kanalu, šio socialinio tinklo vaizdo įrašai dažniau matomi. Dažnai įdomus įžanginis sakinys paskatina peržiūrėti visą įrašą.
  • „YouTube“ kanalas laikomas antra didžiausia paieškos platforma. Jis skirtas tiems, kurie nori paaiškinti, kaip naudotis tam tikru produktu. Paprastai skelbiami ilgesni vaizdo įrašai. Rekomenduojama po įrašu pridėti 100–200 žodžių tekstą, kuriame kelis kartus pakartota svarbiausia raktinė frazė. Svarbu: jei nesate užsisakęs šio kanalo reklamos, šalia gali būti Jūsų konkurentų reklama, kuri klaidins vartotoją.

Dar kelios Lietuvoje ne tokios populiarios vaizdo reklamos skelbimo platformos – „Periscope“ ir „Snapchat“, kurių populiarumas vis dar auga angliakalbėse šalyse. Šį augantį populiarumą išnaudoja užsienio šalys – ne tik kuria įvairius vaizdo įrašus, bet ir leidžia vartotojams pasakoti socialiniame tinkle „Snapchat“ apie jų produktus, o socialinio tinklo „Twitter“ priedą „Periscope“ naudoja tiesioginiams vaizdo įrašams, kurių ilgainiui tik daugės, kurti.

Taigi kuriami ir tinkamai aprašyti skelbiami vaizdo įrašai – puiki galimybė ne tik skatinti bendravimą su vartotojais, bet ir didinti jų skaičių, svetainės lankomumą.