Google – populiariausia pasaulyje paieškos sistema – jau seniai griežtai pasisako prieš bet kokį atgalinių nuorodų pirkimą ar pardavimą. Rusijos internetinės paieškos “meška gigantė“ Yandex nutarė pasekti tinkamu pavyzdžiu ir taip pat imtis griežtesnių veiksmų.
Tiesa, Yandex link to pradėjo judėti jau anksčiau – 2009 metais sukūrė AGS filtrą, kuris aptinka tinklalapius, pardavinėjančius jokios naudos interneto vartotojams nesuteikiančias nuorodas. Šio filtro pagalba dauguma prastos kokybės interneto puslapių galėjo būti pašalinti iš Yandex paieškos indeksacijos. Tai buvo pirmasis žingsnis, kurio buvo imtasi prieš nuorodų pardavėjus.
2014 metais AGS bausmė pakito ir vietoj to, kad tam tikri tinklalapiai būtų tiesiog pašalinami iš paieškos indeksacijos, Yandex sumažino netinkamų interneto svetainių reitingus iki nulio. Sumažinus šiuos reitingus ir ieškant informacijos naudojantis Yandex paieškos sistema, netinkami tinklalapiai buvo sunkiau randami tiek egzistuojantiems, tiek ir potencialiems nuorodų pirkėjams. Taip Yandex siekė susitvarkyti savo paieškos sistemą, kad kiekvienam jos naudotojui būtų pateikiama tikslinga ir būtent jam reikalinga informacija.
Vedama šios idėjos Yandex visai neseniai paskelbė, jog AGS atnaujinimas sukels dar kitokio tipo pasekmes. Dėl atnaujinimo AGS paveiks ir tų tinklalapių reitingus, kurie prekiauja SEO nuorodomis. Ši naujoji sankcija gali būti pritaikoma bet kuriam tinklalapiui, nepriklausomai nuo jo kokybės ir savininko. Be to Yandex patvirtino, kad AGS atnaujinimo dėka buvo taikytos sankcijos ir keliems itin dideliems tinklalapiams, o per kelias pastarąsias dienas buvo nubaustos net keli šimtai interneto svetainių.
Tokie veiksmai parodė, kad niekas negali būti saugus ir dėl nenatūralių veiksmų (dirbtinai keliamų rezultatų paieškos sistemose) gali nukentėti net patys stipriausi prekiniai ženklai. Siekdama pritraukti kuo daugiau vartotojų, Yandex savo inovacijomis ir sprendimais kelia savo populiarumą bei pamažu kuria patikimą paieškos sistemos vardą.