el parduotuvė

E. parduotuvių SEO: ką tikrinti ir ką taisyti

Natūralu, kad kuo aukščiau būsite Google paieškoje, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojai pirks būtent iš jūsų, o ne konkurentų svetainės. Kai kurie klaidingai mano, kad elektroninės parduotuvės kūrimas – tai vien aukštos kokybės produktai ir jų nuotraukos, pateiktos svetainėje (o kai kurie el. parduotuvių savininkai nesivargina padaryti net to ir stebisi, kad negauna pelno). Prie visų sprendimų, kaip padidinti pardavimus, prisideda ir SEO.

Tiksliniai raktažodžiai: ar tikrai jūsų klientai to ieško?

Kokiomis išskirtinėmis savybėmis tikslinę auditoriją traukia jūsų parduotuvė? Kokia produkcijos pridėtinė vertė? Paprastai ją galima nurodyti tam tikrais raktažodžiais. Gana įprasta, kad įmonės orientuojasi tik į tuos raktažodžius, kurių ieškoma dažniausiai (nes juk daugiau visada yra geriau). Tačiau naudingiau / prasmingiau orientuotis į tuos raktinius žodžius, kurie geriausiai atitinka jūsų asortimentą ir skatina norimus veiksmus, e. komercijos atveju – pirkimą. Keli pavyzdžiai:

  • sukneles internetu – labiau į pirkimą internetu orientuotas raktažodis nei tiesiog sukneles;
  • madingos suknelės vasarą ar 38 dydžio madingos suknelės – kuris pritrauks jums klientus, o kuris – tik lankytojus?
paieška
Ko ieško jūsų klientai? Ar jie tai ras jūsų elektroninėje parduotuvėje?
Šaltinis:giphy.com

Kodėl šie tikslesni raktiniai žodžiai vertingesni? Pasak MOZ, tik 30 proc. paieškų susideda iš plačiųjų raktažodžių (pvz.: kavasukneles) – visi likusieji orientuojasi į tikslesnes paieškas. Aišku, tai nėra leidimas prigrūsti puslapius raktažodžiais, juk, kaip rašėme ankstesniame įrašekeyword stuffing jau praeityje. Ir ne, tai taip pat nereiškia, kad reikėtų visus žodžius sugrūsti į meta keywords dalį: ši vieta reitingavimui seniai nebesvarbi.

Apibendrinus, ieškant raktažodžių reikėtų turėti omenyje jų:

  • Paieškų skaičių (vėlgi, nereikia rinktis paties didžiausio);
  • Konvertavimąsi į klientus (intencija pirkti, o ne pažiūrėti ir pasvajoti);
  • Laisvumą – geriausiai tinka raktažodžiai, kurie nėra išnaudoti konkurentų.

Pirmuosius du punktus pakankamai paprasta patikrinti vykdant raktažodžių analizę, tačiau kaip susitvarkyti su trečiuoju?

Jūs ne vieni. Konkurentų analizė

Įsisukus į savo svetainės optimizavimą, galima lengvai užsimiršti, kad ji egzistuoja ne vakuume, o konkurencingoje rinkoje (tada daug sunkiau suprasti, kodėl jos reitingas nėra toks, kokio norėtųsi). Tai reiškia, kad jums visuomet reikia sekti, ką daro konkurentai, kokiais raktažodžiais jie pirmauja paieškoje ir kaip galite juos aplenkti. Galbūt svetainei trūksta pirkimo gido, o galbūt jus turėtų paminėti panašios tematikos naujienų svetainėje? Kaip tai padaryti:

  • Nuolat tikrinkite, ar konkurentų svetainės keičiasi: kokius įrašus prideda, kokias prekes rodo kaip populiariausias;
  • Sekite savo pasirinktus raktažodžius: kokie puslapiai yra pirmame dešimtuke, ką galite padaryti geriau?
  • Sekite, kur pasirodo jūsų konkurentai: galbūt ir jums verta atsirasti tose svetainėse?
Šaltinis: giphy.com

Norint reitinguoti konkurencingose rinkose, reikės įdėti dvigubai daugiau pastangų

Elektroninių parduotuvių kūrimas ir SEO turi būti stabilūs: turite ne tik pildyti savo svetainės turinį pasirinktais raktažodžiais (vėlgi, pildyti ≠ prigrūsti), bet ir ieškoti atgalinių nuorodų galimybių. Atgalinėmis nuorodomis gaunamas autoritetas padeda Google suprasti, kad jūsų turinys yra aktualus vartotojams. Dėl to jis atsiranda aukštesnėse paieškos rezultatų pozicijose.

Tinkamai suderinę techninius aspektus (svetainė naudinga, patogi, greita) su turinio optimizavimu bei išoriniu SEO, galėsite atsidurti pirmosiose vietose, kur nugriebsite visus potencialius klientus ir rasite būdus, kaip padidinti pardavimus.

Užtenka tos teorijos, papasakok man, kaip

1.      Kaip žinoti, ar mano svetainė techniškai tvarkinga ir patogi?

Pirmiausia, leiskite kam nors išbandyti jūsų svetainę ir stebėkite:

  • Ar tas asmuo bando atnaujinti puslapį, nes turinys vis neužsikrauna? Beje, net 40 proc. vartotojų išeina, jei svetainė neužsikrauna per 3 sekundes.
  • Ar asmuo gali lengvai surasti reikiamas prekes?
  • Ar veikia prekių puslapiai, o gal vartotojas vis nukreipiamas į 404 puslapį?
  • Ar visos prekės turi veikiančius ir atitinkamus paveikslėlius?
  • Ar vartotojas gali nusipirkti prekes lengvai?
  • Ar prireikus jis gali nusipirkti prekes per kelias minutes, ar bet kokiu atveju užgaiš bent pusvalandį?
  • Ar vartotojas gali visus šiuos veiksmus atlikti naudodamasis mobiliuoju telefonu? Juk ir jūs naudojatės tokiu prietaisu, tai kodėl manote, kad to nedaro potencialūs jūsų klientai?
svetainė
El. parduotuvė turi būti patogi pasiekti ir naudotis visomis priemonėmis
Šaltinis: giphy.com

 

Jei viskas praėjo sklandžiai, sveikinu: jūsų svetainė, žvelgiant iš vartotojo pusės, patogi. Juk SEO ir vartotojo patirtis kuo toliau, tuo labiau eina koja kojon. Beliko patikrinti, ar ji atitinka Google gaires:

  • Nėra turinio dublikato;
  • Paveikslėliai yra su alt tekstais;
  • Svetainė turi XML, HTML žemėlapius;
  • Svetainė turi veikiantį txt failą su nurodymais Googlebot‘ui (pvz., kad nebūtų crawl‘inami filtro veikiami puslapiai ar paieškos);
  • Ar pridėti tinkami struktūrizuoti duomenys (organizacijos, produktų);
  • Neveikiantys puslapiai nukreipti į veikiančius;
  • Visi reikalingi puslapiai indeksuojami;
  • Įdiegtas puslapiavimas, padedantis Google matyti, kad prekių puslapiai susiję (dėl to paieškoje bus rodomas pagrindinis kategorijos puslapis);
  • Trumpi ir švarūs URL: ne skaičių kratiniai, o žodžiai;
  • HTTPS – saugumas, ypač parduotuvėje, yra nepaprastai svarbus tiek Google, tiek klientams. Ruošiantis vesti savo duomenis, Google Chrome beveik visuomet perspėja, jei svetainė neturi tos saugumą nurodančios S raidės. Tai gali paskatinti klientus tiesiog… išeiti nenusipirkus.

Daugelį šių aspektų galite pasitikrinti ir Google Search Console, kurį būtina turėti kiekvienam svetainės savininkui. Daugiau apie šį įrankį ir kaip juo naudotis mūsų ankstesniame įraše Pažintis su Google Search Console

Sutvarkius techninius aspektus, galime pereiti prie turinio.

turinys
Svarbu ne tik tai, kaip atrodo svetainė, bet ir tai, koks jos turinys
Šaltinis: giphy.com

 

2.      Kokį turinį man optimizuoti?

Kaip jau buvo minėta, elektroninių parduotuvių kūrimas ir SEO optimizavimas turi būti nuoseklus, stabilus. Taip pat yra su turiniu: jis turi būti ne tik aukštos kokybės, bet ir nuosekliai pildomas, pritaikytas pagal jūsų vartotojų personas. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį:

  • Puslapių pavadinimai, kurie matomi paieškoje, turėtų būti optimizuoti pagal prekės pavadinimą ir jūsų vartotojų poreikius.
  • Metaaprašai – taip pat matomi paieškoje. Jei ieškote būdo, kaip padidinti pardavimus interneto parduotuvėje, šiuos aprašymus sutvarkyti tiesiog būtina. Jie turi pasižymėti tiksliniais raktažodžiais, skatinti ateiti į svetainę ir pirkti. Ir, žinoma, nereikėtų naudotis apgaule – jei jūsų svetainėje nėra pačių geriausių batelių, kuriais apsiavus iš dangaus iš karto nusileis princas, to tikrai nereikėtų įtraukti į aprašymą.
  • H1 žymos – prekių / kategorijų pavadinimai. Kaip ir puslapių pavadinimai (tik šios žymos matomos pačiame puslapyje), H1 turi būti optimizuotos pagal tikslinius raktažodžius.
  • Kategorijų aprašai: padėkite savo lankytojams rasti ir išsirinkti reikiamas prekes. Čia galite ne tik pristatyti asortimentą, bet ir nukreipti, pateikti patarimų.
  • Prekės aprašas: čia suteikiama galimybė parodyti visus prekės privalumus. Tai ta vieta, kur galite įrodyti lankytojams, kodėl ši prekė patenkins jų poreikius, kodėl verta ją pirkti ir kodėl tai verta daryti dabar.
  • Tinklaraščio įrašai: galimybė atsidurti pirmuose paieškos puslapiuose su retesniais ir mažiau naudojamais raktažodžiais. Ką gi čia rašyti? Atsakys patys klientai: pateikite išsamius dažniausiai gaunamų užklausų atsakymus, palyginkite populiariausias prekes ar pristatykite naujienas, kurios galės padėti patenkinti klientų poreikius.
  • Alt tekstai – paveikslėlių alt tekstai taip pat turėtų būti optimizuoti. Laimei, dabar dauguma svetainių sistemų automatiškai sudeda šiuos tekstus pagal prekės pavadinimą.

Tačiau ar viso šito pakanka atgalinėms nuorodoms gauti? Tikrai ne visuomet.

atgalinių nuorodų nepakanka
Tas jausmas, kai suvoki, kad gero turinio neužteks atgalinėms nuorodoms gauti
Šaltinis:giphy.com

 

3.      Iš kur tos atgalinės nuorodos?

Dirbant su svetainėmis klaidingai galvojama, kad tam, jog visi imtų rašyti apie jus, užteks tiesiog aukštos kokybės turinio ir nuostabaus tinklaraščio. Taip, retais (pabrėžiu – retais) atvejais tai veikia, tačiau dažniausiai reikia įdėti kiek daugiau darbo.

Geriausi būdai:

  • Gauti nuorodų iš partnerių puslapių;
  • Teikti aukštos kokybės optimizuotus straipsnius naujienų portalams ar susijusios tematikos svetainėms;
  • Sutikrinti katalogų informaciją.

Išorinis SEO – taip pat, kaip ir vidinis – yra tęstinis procesas, todėl nemanykite, kad jums užteks vieno gero straipsnio per metus (ypatingai, jei dirbate itin konkurencingoje rinkoje). Jei pastebite, kad jūsų konkurentai nuolat minimi naujienų portaluose, verta suskubti ir patiems pradėti siūlyti savo turinį šioms svetainėms: iš jūsų niekas jo neprašys.

Kiti tips and tricks

Visuomet yra būdų, kaip dar pagerinti elektroninę parduotuvę: nesustokite susitvarkę tik pagrindinius dalykus. Kelios idėjos, ką dar galima įgyvendinti:

  • Video įrašai ar gif prekės peržiūrų puslapyje: visi nori pamatyti, kaip drabužis krenta, kaip lova išsilanksto. Kodėl gi to neparodžius?
suknele
Kaip atrodys suknelė? Šaltinis:giphy.com

 

  • AMP versija – Google rekomenduojama mobilioji versija. Ji patogi tuo, kad nėra būtina iš karto perkurti visą svetainę: versiją galima pritaikyti vienam ar keliems puslapiams, taip išbandant jos veiksmingumą.
  • Kitų klientų atsiliepimai: visi nori žinoti, ar prekė gera. Pasinaudokite Amazon pavyzdžiu: juk būtent iš tų atsiliepimų žmonės ir sprendžia, ar pirkti prekę, ar ne. Teigiami atsiliepimai tik paskatintų pirkimus ir taip padėtų padidinti pardavimus.
  • Socialinės medijos integracija: mus visus sekina būtinybė vėl ir vėl vesti savo el. pašto adresą, galvoti raktažodį, kad galėtume prisiregistruoti prie svetainės. Leiskite tai padaryti su Google ar Facebook. Jei rašote tinklaraščio įrašus, būtinai leiskite jais pasidalinti!

Norint kurti ir tobulinti aukštos kokybės elektroninę parduotuvę, reikia ne tik įsiklausyti į savo klientus ir pagal juos pritaikyti svetainę, bet ir pasinaudoti Google rekomendacijomis. O toliau lieka nuolatinis darbas su vidiniu ir išoriniu SEO, siekiant išlikti paieškos rezultatų TOP 10. Kodėl jums verta ten būti? Paprasta: tik 4,8 proc. visų vartotojų atsiverčia antrą Google puslapį, o trečią – vos 1,1 proc. O kiek klientų norite sulaukti jūs?