socialines

Interneto „memai“ ir kaip juos įdarbinti savo naudai?

Pirmą kartą „meme“ definicija buvo aprašyta Ričardo Dawkins’o knygoje „The Selfish Gene“ dar 1976 metais ir ji buvo įvardinta, kaip informacija, kuria sparčiai dalinasi žmonės. Šiandieniniame pasaulyje „memai“ yra įvairiausi video ar foto montažai, kuriuose atsispindi svarbiausi įvykiai, asmenybės ar tiesiog juokingos frazės, turinčios „virusinį“ efektą socialinėje medijoje.

Nieko jau nebestebina internete tiesiog žaibiškai plintantys nauji „memai“, kuriais dalijasi tūkstančiai vartotojų, o kaip puikiai žinome, kuo daugiau žmonių pamato/dalijasi paveikslėliais, frazėmis ar produktą reklamuojančiu filmuku, tuo didesnę vertę jis turi. Šį masiškumo efektą galima įvardinti ir kaip „minios“ efektu – o geriausias pavyzdys šioje situacijoje galėtų būti toks: įsivaizduokime, kad knyga ar filmas yra įvertintas aukščiausiu balu dešimtbalėje sistemoje, bet vertintojų buvo tik keliasdešimt. O dabar įsivaizduokite tą patį produktą, kuris yra įvertintas vidutiniškai, tačiau turi keleto tūkstančių vartotojų vertinimą. Toks masiškumo efektas skatina ne tik dalintis informacija, tačiau ir įsigyti prekę ar paslaugą.

Belieka vienintelis klausimas – ar įmanoma „memus“ paversti nauda sau ir sėkmingai pritaikyti prie jūsų įmonės marketingo kampanijos?

Ko gero, pradėti reiktų nuo jūsų tikslinės auditorijos įvertinimo. Kas gali būti blogiau, nei nesėkmingas bandymas pataikyti ten, kur jums ne vieta? Išmėginkite keletą savo sukurtų „memų“ arba mėginkite taikyti jau žinomus, tačiau su jūsų specifika susijusius paveiksliukus ar video filmukus, kurie aktualūs jūsų auditorijai. Jei nesulaukiate atgalinio ryšio – panašu, kad dar nepažįstate savo auditorijos.

Įvertinę savo tikslinės auditorijos poreikius ar net humoro jausmą, galite rinktis „mem’ą“, kuris atspindės jūsų tikslinę žinutę ar produktą. Tai tikrai nėra paprastas sprendimas – tik pažvelkite, kiek interneto vartotojų nesėkmingai mėgina į interneto platybes „paleisti“ savo kurtus „memus“, tačiau lieka visiškai nepastebėti. Pasidomėkite kokie „memai“ šiuo metu yra patys populiariausi, o taip pat mėginkite atrasti tarp jų ryšį – kas juos padaro išskirtiniais ir kodėl jais taip masiškai dalijimasi? Nepamirškite, kad neigiamų reakcijų išvengti praktiškai neįmanoma, tačiau jei tokių nuomonių sulauksite daugiau, nei jums naudingų, galite tapti interneto sencacija. Blogąja prasme. Norint išvengti šių nesusipratimų geriausias sprendimas būtų iš pradžių išmėginti savo sukurtus „memus“ riboto skaičiaus auditorijoje. Taip sužinosite, ar vartotojai jūsų mintį lengvai perkanda, ar ji verta dėmesio ir ar ji jums gali atnešti grįžtamosios naudos.

Paskutinis ir vienas svarbiausių „memų“ įtraukimo į įmonės marketingo planus aspektų yra laisvė. Net ir „sausas“ bei monotoniškas paslaugas teikiančios įmonės gali sėkmingai pritaikyti „memus“ savo veiklai – nebijokite būti saviironiški, nebijokite būti kūrybingi ir tikrai būsite pastebėti. Jūsų sukurtas ir internete pasklidęs „memas“ gali tapti geriausia jūsų reklamine kampanija, už kurią jums nereikia mokėti nė cento, o vartotojai gali pasirinkti būtent jus, motyvuodami jūsų sugebėjimu stebinti ir gebėjimu išsiskirti!