slapukai

Interneto slapukai miršta – ateina nauja technologija

Nuo reklamos nepabėgsi. Galima pagalvoti, kad tik žvalgybos pareigūnams yra svarbu stebėti, ką mes veikiame internete ir kam skambiname telefonu. Vis dėlto labiausiai ši informacija aktuali tiems, kurie užsiima reklama internete. Didžiosios reklamos kompanijos pasiruošusios išleisti milijonus, kad įdiegtų naują technologiją, padedančią identifikuoti potencialius klientus ir pateikti jiems reikiamą reklamą.

Daugelis interneto reklamuotojų pasikliauja interneto slapukais – skaitmeniniu kodu, įdiegtu Jūsų naršyklėje. Kai kurios svetainės pateikia daugybę slapukų vos Jums apsilankius tam tikrame internetiniame puslapyje. Tai leidžia jiems sekti Jūsų tolesnę veiklą ir taip pateikti Jums atitinkamą reklamą internete. Vis dėlto reklamuotojai susiduria su viena didele problema – kai kurie vartotojai nustato savo naršyklę taip, kad ji atmestų slapukus, o mobilieji telefonai, turintys visas funkcijas palaikančias naršykles išvis nenaudoja slapukų.

Siekdami išspręsti šią problemą, reklamuotojai vis labiau linksta prie naujos technologijos, vadinamos „pirštų atspaudai“ („fingerprinting). Ši technologija leidžia svetainei matyti kompiuterio charakteristikas, kokie įskiepiai, kokia programinė įranga yra suinstaliuota Jūsų kompiuteryje, ekrano dydį, laiko zoną, šriftus ir kitas bet kokio kompiuterio savybes. Technologija suformuoja unikalų parašą, tai lyg piršto antspaudai. Kompanija „Electronic Frontier Foundation“ nustatė, kad 94% naršyklių, kurios naudoja „flash“ arba „Java“ turėjo šią unikalią tapatybę.

„Pirštų atspaudai“ gali pasirodyti labiau patikima sekimo technologija nei slapukai, nes vartotoją identifikuoti galima net tada, kai jis ištrina slapukus. Net jei jūs atliekate tam tikrus pakeitimus savo programinei įrangai, tai padaro Jus ne mažiau, o dar labiau susekamus. Kompanijos „Electronic Frontier Foundation“ prieš kelerius metus atlikti tyrimai nustatė, kad labai lengva susekti, kai kažkas atlieka tam tikrus pakeitimus savo profilyje, pavyzdžiui, kai įdiegia programinės įrangos atnaujinimus.

„Startupas“, kuris vadinasi „TapAd“ šiandien labai sparčiai auga dėl savo „pirštų antspaudų“ technologijos pardavimų. Tačiau internetinės rinkodaros specialistai, naudojantys šią technologiją nėra linkę apie ją kalbėti viešai.

https://www.youtube.com/watch?v=hW6rc0k0bME

Internetinės rinkodaros kompanijos linkusios labiau naudoti „pirštų atspaudų“ technolgiją labiau nei slapukus todėl, kad slapukai neveikia mobiliuosiuose telefonuose arba elektroninio pašto programose, tokiose, kaip Microsoft Outlook. Ja naudojantis lengviau sužinoti, kokia reklama internete yra efektyvesnė. Šios technologijos įkūrėjas Evan’as Reiser’is sako, kad „pirštų atspaudai“ leidžia identifikuoti 98 proc. interneto vartotojų.

Evan‘as Reiser‘is teigia žinantis, jog viešas skelbimas apie jo sukurtą technologiją gali pakenkti kompanijos įvaizdžiui, kadangi žmonės gali pasijusti nebesaugūs. Vis dėlto jis nesijaučia darantis kažką neleistino ar pažeidinėjantis asmens privatumo teises. Tai verslas – reklama internete. „Jei Jūs nenorite, kad kas nors žinotų, ką Jūs veikiate internete, neikite į internetą išvis. Jei norite įvykdyti nusikaltimą, nenaršykite Google, kad surastumėte jam įvykdyti reikiamus ginklus“, – sakė jis.