trooperiai

Kaip Google skaito mintis? Trumpa Google Autocomplete apžvalga

Turbūt ne vienam teko matyti internautų komentarų / pasidalinimų nuomone dėl GoogleAutocomplete (lietuviškai šis terminas skambėtų kaip automatinis užbaigimas, bet šios griozdiškos formuluotės norėtųsi išvengti) rodomų pasirinkimo variantų. Iš tiesų, kartais Google Autocomplete gali praskaidrinti net ir niūriausią nuotaiką, nors pagrindinė funkcijos užduotis – užbėgti vartotojui už akių ir padėti informaciją rasti kur kas greičiau – net iki galo nesuvedus norimos užklausos. Kaip gi ši Google minčių skaitymo funkcija veikia, kaip suformuojami susiję galimi pasirinkimai ir, svarbiausia, ar galime tai panaudoti SEO?

google autocomplete

Norite pasikelti nuotaiką? Google Autocomplete – vienas iš būdų tai padaryti.

 

Viskas dėl vartotojų

 

Vis dažniau kalbame apie vartotojo patirties svarbą svetainėse, kurią taip vertina ir Google. Žinoma, ši internetinės paieškos gigantė ne tik vertina kitus, bet ir stengiasi rodyti pavyzdį pati. Google Autocomplete yra būtent vartotojo patirties gerinimo sprendimas, sukurtas siekiant taupyti ieškančiojo laiką. Ši funkcija ypač patogi vartotojams, naršantiems internete mobiliaisiais įrenginiais – norint suvesti pilną užklausą, nebereikia stengtis mažame ekranėlyje pirštais pataikyti ant reikiamų raidžių.

Fun factGoogle duomenimis, autocomplete sumažina laiką, skirtą užklausos rankiniam suvedimui, maždaug 25 proc. Atrodo ne tiek ir daug, tiesa?

Google įvertino, kad toks rodiklis reiškia, jog per dieną sutaupoma… 200 metų visų Googlevartotojų užklausų rašymo laiko. Per dieną!

Taigi šiuolaikiniam vartotojui, kuris dažniausiai ieško informacijos čia ir dabar, GoogleAutocomplete labai dažnai praverčia kaip greitesnis būdas tai padaryti.

 

begantis driežas
Šaltinis: Giphy.com

Taip skuba šiuolaikinis vartotojas.

 

Kaip Google atspėja, kokios informacijos ieškau?

 

Jei Google Autocomplete naudojate nuotaikai praskaidrinti, greičiausiai šios funkcijos siūlomus pasirinkimus vertinate kaip pasiūlymus, kokią užklausą Jums reikėtų suvesti. Vis dėlto, pati Google rodomus variantus siūlo vertinti ne kaip pasiūlymus, o kaip bandymus atspėti, kokios būtent informacijos vartotojas ieško. T. y. Google nori sutrumpinti konkrečios užklausos vedimo laiką, o ne pasiūlyti skirtingų paieškos variantų.

Vienintelis klausimas – kaipgi Google nustato, ko vartotojas ieško? Autocomplete teikdamas spėjimus atsižvelgia į:

  • Kitų vartotojų vestas užklausas, jų aktualumą, dažnumą (taip, turime galvoje ir GoogleTrends).
  • Vietą, kur yra paiešką vykdantis asmuo.
  • Ankstesnes vartotojo paieškas.

Kiekvienos papildomos raidės prirašymas užklausoje leidžia autocomplete formuoti vis tikslesnes galimas parinktis vartotojui. Šiek tiek primena žaidimą – Jūs su kiekviena raide duodate Google užuominą, o Google bando atspėti anksčiau, negu spėsite suvesti pilną paieškos frazę.

 

Šaltinis: http://quotationsquotes.com/

Žaidimas su Google.

 

Autocomplete ribojimai, arba kodėl kai kurie užklausos variantai tiesiog nepasirodys

 

Nors pats Google Autocomplete veikia automatiškai ir tiesiog pateikia spėliones atsižvelgdamas į aukščiau minėtus aspektus, funkcija nėra visiškai laisva ir nevaržoma. Google siekia, kad tarp autocomplete rezultatų neatsirastų neapykantą skatinančių, žiauraus pobūdžio, su pavojinga veikla susijusių ir pan. parinkčių. Trumpiau tariant – autocomplete neturėtų rodyti to, kas galėtų vartotoją šokiruoti ar tiesiog sukelti labai neigiamas emocijas. Kad išvengtų tokios informacijos atsiradimo, Google kuria ir tobulina įvairias sistemas bei įrankius. Vis dėlto, apie apribojimus, siekį panaikinti tokio pobūdžio rezultatus labai neišsiplėsime ir pereisime prie linksmesnių dalykų.

 

ramiai
Šaltinis: giphy.com

Google stengiasi užtikrinti, kad Autocomplete nerodytų neigiamas emocijas keliančių rezultatų

 

Skirtingiems įrenginiams – skirtingos pritaikymo galimybės

 

Autocomplete veikimo tikslas, kad ir kokį įrenginį benaudotumėte, yra toks pats. Vis dėlto, pačios funkcijos galimybės kiek skiriasi.

Pavyzdžiui, jei naudojate Google paiešką per stalinį kompiuterį, greičiausiai matysite apie 10 autocomplete siūlomų užklausos variantų. Natūralu, kad šis skaičius mažesnis naudojantis mobiliaisiais įrenginiais, kurių ekranas mažesnis – čia galima matyti apie 5 parinktis.

Didesnės autocomplete galimybės atsiveria tuomet, kai paieškai ne tik pasitelkiate Google, bet ir naudojate tam Chrome naršyklę. Vedant žodį į naršyklės paieškos laukelį, Google gali rodyti ne tik užklausos variantus, o jau tiesioginius atsakymus: vietos orą, informaciją apie renginių laiką, matematinius skaičiavimus, matmenis ir pan.

oras kaune

Autocomplete pateikia ne tik galimus užklausos variantus, bet ir atsakymą į nuspėjamą, labiausiai tikėtiną vartotojo užklausą.

 

Dar daugiau – jei naudojate mobiliame įrenginyje įdiegtą Google programėlę, autocompleteJums pateiks įmonių logotipus ar susijusius paveikslėlius.

 

zalgiris

GO Žalgiris!

 

Taigi, esant galimybėms Google stengiasi dar labiau sutrumpinti mums kelią iki reikalingos informacijos gavimo – net neprireikia pereiti prie pačios paieškos. Šie sprendimai kiek primena ankstesniuose blog’o įrašuose aptartus rich cards (snippets), dėl kurių vartotojas gali sužinoti didžiąją dalį duomenų nepalikdamas Google paieškos puslapio – jam tiesiog nebereikia eiti ieškoti informacijos į konkrečias svetaines.

 

Autocomplete ir SEO?

Kaip aptarėme anksčiau, vienas iš dalykų, į kurį atsižvelgiant formuojamos autocomplete variacijos, yra visų vartotojų vedamos užklausos, jų dažnumas ir aktualumas. Taigi galima daryti išvadą, kad autocomplete laukelyje atsirandančios raktažodžių frazės turi bent jau šiokį tokį populiarumą.

Ypatingai naudingomis tampa paieškos frazės, kurias sudaro keli žodžiai ar net visas pilnas klausimas. Jei kitas rinkos dalyvis šios frazės / klausimo neišnaudoja ir nėra stiprios konkurencijos, jums gali pakakti tiesiog blog’o įrašo, kurio pavadinimas orientuotas į svarbiuosius raktažodžius. Tiek gali pakakti, kad su autocomplete rodomu vartotojams variantu atsidurtumėte pirmame Google puslapyje.

Norintiems sužinoti dar daugiau apie Google Autocomplete veikimo principus, siūlome paskaityti Google blog – įrašą rasite čia.