Jau kelis kartus esame užsiminę apie mažąjį vidinio ir išorinio SEO brolį – Local, arba lietuviškai – vietos SEO. Susidomėjimas šia SEO dalimi ypač išaugo išpopuliarėjus su vietove susijusiai žodinei paieškai (x near me), kai vartotojai pradėjo googlinti artimiausią kepyklėlę ar verslo įstaigą. Nors Lietuvoje žodinės paieškos šalia manęs nėra tokios populiarios kaip anglakalbėse šalyse, ranka į vietos SEO numoti nereikėtų. Local SEO turi kur kas daugiau svarbos ir įtakos nei vien frazės near me naudojimas.
Kas yra vietos SEO?
Sukurta svetainė suteikia galimybę taikytis į viso pasaulio vartotojus. Tačiau ar tai visais atvejais yra naudinga? Pavyzdžiui, jei turite kavinę Kaune, juk logiškiausia būtų, kad Jūsų svetainę rastų būtent tie asmenys, kurie yra netoliese. Būdami šalia, jie jau po kelių minučių ar valandos galėtų užsukti, o gyvenantys svečiose šalyse ir artimiausiu metu neplanuojantys būti netoliese galėtų nebent paskaityti atsiliepimus, pažiūrėti nuotraukas ar pradėti planuoti viešnagę į tą vietą. Būtent tai įgalina vietos SEO – jis parodo rezultatus, kurie Jums aktualūs pagal vietovę.
Tai ypatingai vertinga atliekant paiešką mobiliuoju telefonu – norite išgerti kavos, ir Jus Google, atsižvelgdama į vietą, kurioje googlinate, nukreipia į artimiausią ir geriausiai įvertintą kavinę. Prireikė nusipirkti maisto? Ne bėda: googlinkite tokiu pat principu ir rasite netoliese esančios parduotuvės rezultatą! Kas įdomiausia, tokius rezultatus galite matyti net jei įmonė neturi savo interneto svetainės.
Lai apsispręsti padeda statistika
Sužinojus apie naujas galimybes, jomis tikrai verta pasinaudoti, o dar geriau – jas išnaudoti (ypatingai, jei esate verslininkas). Kodėl verslo atstovams turėtų rūpėti vietos SEO? Pradėkime nuo to, kad, Lietuvos statistikos departamento duomenimis, net 65 proc. visų interneto vartotojų naršo mobiliaisiais ar išmaniaisiais telefonais. Jais naudojamasi ne tik namie, bet ir vaikščiojant mieste: ieškant, kur pavalgyti, išgerti kavos, nusipirkti batus ar suvenyrų.
Nepažinodami miesto, ieškodami kažko nauja vartotojai pasikliaus savo guru – Google. Ir didelė tikimybė, kad šie žmonės rinksis tą vietą, kuri bus arti, gerai įvertinta, pateikta kaip vienas pirmųjų guru parodytų rezultatų. Kodėl Jums tai turėtų rūpėti?
Pasak SearchEngineLand atlikto tyrimo, 50 proc. išmaniuoju telefonu ir 34 proc. staliniu kompiuteriu vietinę paiešką (pvz. skani kava Kaune, geri odontologai Vilniuje) atlikusių asmenų parodytą verslą aplankė per artimiausias 24 valandas. Pagal Google atliktą tyrimą, net 18 proc. asmenų, atlikusių vietinę paiešką, vėliau ieškotą prekę ar paslaugą ir nusipirko.
Ką tai reiškia? Nėra vietos SEO = prarasti potencialūs klientai, kurie galbūt buvo vos už kelių žingsnių nuo Jūsų verslo vietos.
Šitokia paieškos magija yra aktuali ne tik kitoms paslaugų, pavyzdžiui, odontologijos (ne veltui anksčiau aprašytas Medic Update ir buvo susijęs su vietos SEO), bet ir turinčioms e. komercijos sprendimus svetainėms.
Gali kilti klausimas, kodėl: juk e. parduotuvėms nėra būtina, kad klientai užsuktų į salonus, jei gali nusipirkti internetu! Sutinkame, tačiau juk norisi aprėpti visus potencialius klientus: tiek tuos, kurie perka internetu, tiek tuos, kurie nori užsukti į fizinę parduotuvę ir įsigyti produktus ten. Būtent tai ir galima atlikti pasinaudojus vietos SEO.
Pakanka skaičių… ką daryti?
Jei jau smalsu, kaipgi galėtumėte užsitikrinti matomumą vietinėje paieškoje ir ieškotojų dėmesį, skaitykite atidžiai:
- Svetainės lokalizacija: adresą galite pateikti ne tik kontaktų puslapyje, bet ir visoje svetainėje: palikite jį footer‘yje. Pačiam kontaktų puslapiui skirkite kiek daugiau dėmesio: įkelkite kelias įmonės vietą aiškiai parodančias nuotraukas, bent kelis pristatomuosius sakinius, optimizuokite puslapio pavadinimą, metaaprašą, pridėkite struktūrizuotus lokalius duomenis, padedančius Google parodyti, ką pateikti paieškos rezultatuose. Užduotis gali apsunkti turint ne vieną fizinę parduotuvę: šiuo atveju nėra būtina kiekvienai kurti atskiro puslapio, tačiau vertėtų užduotį išpildyti bent iš dalies. Pavyzdžiui, prie kiekvienos fizinės parduotuvės adreso pridėkite struktūrizuotus lokalius duomenis, kelias optimizuotas nuotraukas ir sakinius, kad potencialūs klientai ir Googlegalėtų lengviau surišti Jūsų svetainės informaciją su realia vietove.
- Svetainės mobilioji versija: pagal Google atliktą tyrimą, net 88 proc. vartotojų vietines paieškas atlieka išmaniuoju telefonu. Juk nenorite jų prarasti vien todėl, kad Jūsų svetainės turinys netelpa į ekraną ar puslapis neužsikrauna?
- Tvarkinga Google My Business (GMB) paskyra. Ši paskyra vertinga tuo, kad potencialūs klientai Jūsų įmonę gali rasti net jei neturite svetainės. Taip, teoriškai (pabrėžiame – teoriškai), šios paskyros užtenka, kad paieškos mechanizmas Jūsų verslo vietą parodytų potencialiam klientui. Tik, žinoma, ji turi būti sutvarkyta: pridėtas teisingas adresas, darbo laikas, parduotuvės ar paslaugų teikimo vietos išorės ir vidaus nuotraukos, telefono numeris. Juk kaip Jūsų klientai susisieks, jei šios informacijos nebus?
- Reputacijos valdymas: GMB suteikiama galimybė palikti atsiliepimus yra vartotojų džiaugsmas ir įmonių galvos skausmas. Labai svarbu, kad įmonė atsakytų tiek į teigiamus atsiliepimus (padėkoti neskauda), tiek į neigiamus: pasistenkite išsiaiškinti, kodėl kilo nepasitenkinimas, ir situaciją pataisyti. Kai kuriais atvejais vartotojas gali nuspręsti reitingą pagerinti, o jei ir nebus atsakyta, Jūs bent parodysite susirūpinimą. Tai potencialūs klientai vertins labiau nei paliktą vienišą vieną žvaigždutę ir Jūsų tylą. Taigi, įmonės interaktyvumas vartotojams kelia pasitikėjimą ir tuo pat metu norą pirkti būtent Jūsų paslaugas.
- Autoritetingos vietinės nuorodos ir paminėjimai. Kaip Google apskaičiuoja, kad būtent Jūsų svetainė nusipelno pirmosios vietos? Dalis svarbos tenka atgalinėms nuorodoms: taip kitos svetainės parodo, kad pasitiki Jūsų verslu ar svetaine ir esate verti būti aukštesnėje pozicijoje. Todėl gana svarbu turėti nuorodų iš vietinių naujienų portalų, forumų, katalogų. Kurdami įrašus kataloguose ar naujienų portaluose, nepamirškite jų optimizuoti, o diskutuodami su potencialiais klientais forume parodykite, kad Jumis verta pasitikėti.
Matomumas vietiniuose rezultatuose, geri atsiliepimai padeda vartotojams apsispręsti ir iš visų kitų pasirinkti būtent Jūsų verslą. Tikėtina, kad ateityje tai bus vienas iš pagrindinių būdų pritraukti potencialius klientus, kurie įprastą dieną pro Jūsų verslą tiesiog… praeitų. Galbūt metas pakviesti juos užsukti?