zebras

Moraliniai pasirinkimai: White Hat ir Black Hat SEO

Dirbant su SEO sritimi, neišvengiamai susiduriama su White Hat SEO ar Black Hat SEOterminais. Kas gi slepiasi po šiomis – balta ir juoda – kepurėmis? Visai kaip fantastiniuose filmuose, kur tamsiąsias puses pasirenka blogiukai, o šviesiąsias – herojai (klasikinis pavyzdys – Žvaigždžių Karų IV dalies Darth Vader ir Luke Skywalker apranga), SEO srityje ši dualybė suvokiama taip pat. Siekdami savo tikslų galite pasirinkti tiek Google patvirtintas taktikas – šviesiąją, tiek Google nemėgstamas ir baudžiamas praktikas – tamsiąją pusę.

Come to the dark side…

Tarsi Žvaigždžių Karuose, Google skatina svetainių kūrėjus ir administratorius pasirinkti teisingąją šviesiąją pusę ir siekti rezultatų laikantis jų pateiktų taisyklių. Visgi, dalis SEO entuziastų nuklysta į tamsiąją pusę. Kaip tai atsitinka? Na, kaip sakoma, tamsioji pusė turi savo „sausainių“ – greitus rezultatus. Naudojantis Google nemėgstamomis taktikomis, rezultatai gali atsirasti išties greitai, tačiau tikimybė, kad geros pozicijos išliks ilgam yra maža.

tamsiosios pusės sausainiai
Tamsioji pusė visuomet vilioja savo sausainiais, šiuo atveju tai greiti, bet nestabilūs rezultatai
Šaltinis: steemit.com

Black Hat SEO taktikos apima:

  • Netikslingą raktažodžių vartojimą tekste. Siekiant daugiau Google ir vartotojų dėmesio, sukuriamas Click-bait (užkabinimas), pavyzdžiui, rašote, kad Jūsų kilimai tokie nuostabūs, kad net Beyonce galėtų pasitiesti juos namuose. Pamatę žymios atlikėjos vardą meta aprašyme, vartotojai gali susigundyti paspausti, o Google bot‘as iš pradžių gali kilstelėti pozicijas, nes tekstas susijęs su žymia asmenybe. Ar tai veikia? Kartais. Ar tai naudinga daryti? Tikrai ne: tiek vartotojams, tiek Google nepatinka būti apgaudinėjamiems. Juk jei ieškote potencialių klientų, būtent į juos ir orientuokitės rašydami tekstą. Kas iš to, jei jūsų rezultatai bus pirmoje vietoje, bet atmetimo rodiklis (angl. bounce rate) bus 100 proc.? Pirmosios pozicijos reikalingos tam, kad pasiektumėte didžiąją dalį savo potencialių klientų, o ne tiesiog užimti vietą. Taip pat, naudojantis tokia taktika, ilgai šioje vietoje neužsiliksite…
  • Raktažodžių prigrūdimą (angl. keyword stuffing) tekste. Taip, raktažodžius reikia panaudoti tekste, bet tai visai nereiškia, kad juos reikia naudoti kas tris žodžius. Raktažodžiai tekste turi būtų įtraukti natūraliai.
  • Maskavimą (angl. cloaking): pateikiate vieną tekstą vartotojams, o kitą Google bot‘ui? „Shame“ sakytų Game of Thrones fanai. Šitoks apgaudinėjimas gali būti dar ir stipriai baudžiamas. Tekstas turi būti matomas vartotojams, nuorodos turi būti veikiančios.
shame Game of Thrones
Naudojatės maskavimo taktikomis? Shame.
Šaltinis: giphy.com
  • Mažos kokybės nuorodas. Turbūt ne kartą esate girdėję (apie tai esame rašę ir mes kiek anksčiau), kad atgalinės nuorodos parodo Google, kad svetaine verta pasitikėti. Kai kurie gali neteisingai suprasti ir imti kurti atgalines nuorodas visais įmanomais būdais: forumų vartotojų parašuose, spam‘iniuose kataloguose, svetainėse, kurios niekaip nesisieja su jūsų verslu. Tokios nuorodos gali padaryti daugiau žalos, nei gero. Taip, tam tikrą laiką pozicijos gali kilstelėti, tačiau tęsiant tokius „atgalinių nuorodų kūrimo darbus“, vėliau bus tik sudėtingiau stabiliai išlaikyti svetainę pirmosiose pozicijose arba nukritus į jas sugrįžti.
  • Visur tuos pačius anchor tekstus. Čia gali pasimauti ir SEO veteranai, įsitikinę, kad anchor tekstas naudos turės tik jei jis bus tas raktažodis su kuriuo dirbam. Taip, naudos tikrai duoda, tačiau 100 nuorodų su tuo pačiu anchor tekstu jau atrodo įtartinai Googleakyse. Po kiek laiko, ypač kritus pozicijoms, ši taktika imama naudoti dar aktyviau, nors kaip tik turėtų būti priešingai. Anchor tekstai turi būti įvairūs, ir dažniau naudoti įmonės Brand, o ne raktažodžius.
  • Besidubliuojantį turinį. Neišvengiamai, kai kur keli sakiniai svetainėje bus panašūs, keli pavadinimai dubliuosis. Tačiau kopijuoti viso teksto iš kitos svetainės ar tą patį tekstą įkelti visuose svetainės puslapiuose – tikrai nederėtų. Tai ne tik klaidina Google, bet ir nukopijavus tekstą iš kitos svetainės, galite gauti nuobaudą už intelektinės nuosavybės vagystę. Kita vertus, tokią logiką iš dalies galima suprasti: greitas turinio užpildymas padeda svetainę iškelti. Tačiau vėlgi, ar greiti rezultatai verti tokios rizikos ir nuolatinės baimės, kad jus pagaus?
slepiasi automobily
Šaltinis: giphy.com

Black Hat SEO naudojančios svetainės, besislepiančios nuo Google nuobaudų

O kas vyksta toliau, gavus Google nuobaudą? Procesas paprastas: jūsų svetainė ne tik iškrenta iš top 10, bet gali būti visiškai deindeksuota, kas reiškia, kad jūsų potencialūs klientai niekaip neras organinėje paieškoje.

Sugrįžkite į šviesiąją pusę

White Hat SEO turi kelis trūkumus: taktikos užtrunka ilgai, reikia įdėti daug darbo, o greitai nepasirodantys rezultatai gali bauginti. Tačiau tinkamai vykdant šviesiojo SEO strategijas, ilgainiui jos atneša ne vieną privalumą:

  • Stabiliai augantis organinis srautas, dėl stabiliai pasiektų aukštų pozicijų, potencialių klientų lūkesčių atitikimų;
  • Nėra jokių nuobaudų iš Google, nes darote viską pagal paieškos milžinės taisykles;
  • Nereikia bijoti dėl intelektinės nuosavybės vagystės priekaištų, nes tekstai yra unikalūs ir pritaikyti pagal jūsų potencialių klientų poreikius;
  • Stabiliai augantis svetainės autoritetas dėl sutvarkyto vidinio SEO ir stabiliai vykdomos išorinio SEO strategijos;
  • Patenkinti klientai, nes svetainė yra aiški, patogi, atitinka jų lūkesčius.
kempiniukas vaivorykštė
Svetainės rezultatai, tinkamai sutvarkius vidinį, išorinį, vietos SEO
Šaltinis: giphy.com

Kaip tai vyksta? Ne vieną White Hat SEO taktiką esame aprašę ir savo ankstesniuose įrašuose:

Pripažįstame, kad reikalingų veiksmų yra daug, o kur dar papildomi darbai su išoriniu SEO, o patys rezultatai (aukštos pozicijos) taip pat nebūtinai atsiras po mėnesio ar dviejų. ŠviesųjįSEO vykdyti yra kur kas sunkiau: reikia įtraukti ne tik SEO sferą išmanančius specialistus, bet ir programuotojus, galinčius pataisyti technines vietas, klientą, galintį papasakoti apie savo vartotojus. Kartu ieškoma geriausių SEO ir UX sprendimų, kurie ne tik padėtų svetainei tapti patogesne, aiškesne vartotojui, bet ir priimtinesne Google bot‘ui.

 Star Wars BB8
Google bot‘as pritaria
Šaltinis: giphy.com

Turint visa tai omenyje, visiškai suprantama, kodėl asmenys, tik susidūrę su SEO sfera, susižavi sith‘ais – Black Hat SEO dalimi. Juk žadami greiti rezultatai! Deja, įsisukus į tamsiąsiaspraktikas tampa dar sunkiau pasitaisyti – šviesiojo SEO taktikos atrodo lėtos, nepatikimos ir …sunkios. Kaip ir minėta anksčiau, joms įgyvendinti reikalinga daugiau resursų: tiek žmonių darbo, tiek išlaidų. Tačiau nors ir sunkiai, šviesiojo SEO atnešti rezultatai – stabilesni, techniškai tvarkingos ir turiniu patrauklios svetainės ilgiau išsilaiko pirmosiose pozicijose, ypač jei skiriama pakankamai dėmesio išoriniam SEO ir PR.

Tad, kaip ir Žvaigždžių Karuose, iškyla moralinis pasirinkimas – ar rinktis tamsiąją, ar šviesiąją pusę? O ką rinksitės Jūs?

pusių kova
Moralinė kova, renkantis tarp White Hat ir Black Hat SEO taktikų
Šaltinis: giphy.com