voverė

Nuo ko priklauso SEO kaina?

Diskusijos, kiek turėtų kainuoti SEO projektas, netyla: vienos įmonės skaičiuoja vienkartines kainas už darbus, kitos ima valandinį mokestį, o trečios taiko nuolatinį mėnesinį mokestį. Vieni projektai gali būti įgyvendinti už kelis šimtus eurų, tačiau kitais atvejais tenka mokėti daugiau nei tūkstantį kas mėnesį. Kodėl SEO kaina gali taip varijuoti?

SEO paslaugos – įvairios

Norint tiksliai įvertinti paslaugos kainą būtina žinoti, kas tą paslaugą sudaro. SEO paslaugos apima ganėtinai daug darbų: nuo techninių veiksnių priežiūros iki turinio kūrimo ir straipsnių platinimo. Paslaugos parenkamos pagal klientų išsikeltus SEO tikslus (TOP pozicijų pasiekimas, didesnis žinomumas, reputacijos valdymas organinėje paieškoje), todėl reikiamų darbų pobūdis gali skirtis.

goals ožkos
Priklausomai nuo tikslo skirstomi ir reikalingi darbai
Šaltinis: Giphy.com

Į paslaugas gali būti įtraukiami šie darbai:

  • tikslinių raktažodžių analizė ir atrinkimas tolesniam darbui;
  • vidinis SEO: struktūros rekomendacijos / tvarkymas, greičio optimizacija, peradresavimų, struktūrinių duomenų tvarkymas, turinio optimizacija;
  • išorinis SEO: atgalinių nuorodų, inkarinių tekstų (žodžių, ant kurių dedama nuoroda, angl. anchor text), su jais susietų puslapių analizė, rekomendacijų pateikimas, SEO tekstų rašymas ir platinimas;
  • konkurentų vidinio ir išorinio SEO analizė;
  • svetainės SEO priežiūra (Google Search ConsoleGoogle Analytics, pozicijų monitoringas ir atitinkamų darbų planavimas).

Natūralu, kad SEO kaina skirsis priklausomai nuo suderintų darbų pobūdžio ir jų kiekio.

Kiti SEO kainos veiksniai

Kodėl viena įmonė gali prasisukti su keliais šimtais eurų už SEO, o kitai reikia mokėti vos ne kelis tūkstančius? Galimų atsakymų, o tiksliau – veiksnių, nuo kurių priklauso galutinė kaina, yra tikrai ne vienas:

  • Pasirinkti SEO tikslai: siekiant pirmosios pozicijos paieškos rezultatuose bus atliekami vieni veiksmai, o norint suvaldyti reputaciją organinėje paieškoje – kiti. Pavyzdžiui, siekiant didinti įmonės žinomumą ir stiprinti išorinį SEO gali reikėti susisiekti su naujienų portalais, derėtis dėl galimo straipsnių kiekio, panašiai, kaip tai daro ir įmonės marketingo skyrius. Jei dėl tikslų atsisakoma dalies darbų, logiška, kad SEO kaina bus mažesnė.
multitasking
Galima susitarti, kad įmonė padėtų pasiekti ne vieną SEO tikslą
Šaltinis: Giphy.com
  • Mokesčio tipas: prieš pradedant darbus su klientu suderinama, ar bus atliekama vienkartinė analizė ir pateikiamos išsamios rekomendacijos, ar bus skiriamas mėnesinis mokestis, kurį naudojant darbai skirstomi pagal prioritetus ir tęsiami toliau. Pasak Growthramp.io, 57 proc., o pagal Ahrefs – 74 proc. SEO įmonių taiko mėnesinį mokestį, kuris dažniausiai yra kelis kartus mažesnis nei vienkartinis projekto mokestis. Žinoma, tyrimas atliktas orientuojantis į JAV rinką (kur kas mėnesį mokama suma yra apie 1 000 dolerių), tačiau įžvalgos atitinka ir situaciją Lietuvoje: mėnesinis mokestis suteikia SEO įmonei laisvę reaguoti į skubias problemas, užtikrina pastovų svetainės turinio pildymą, techninės tvarkos palaikymą ir yra ypač vertingas turint ilgesnio laikotarpio SEO tikslų.Verta prisiminti, kad daugeliu atvejų SEO nėra vienkartinė užduotis: tai nuolatinis procesas, kuriuo tobulinama, labiau prie kliento poreikių pritaikoma svetainė.
  • Papildomų paslaugų poreikis: suderinus su klientu planą, ne kartą atsitinka ir taip, kad darbų eigoje jis yra koreguojamas. Dažnai pridedamos papildomos paslaugos, pavyzdžiui, marketingo skyriaus paruoštų straipsnių optimizavimas ir platinimas. Pagal šių paslaugų poreikį taip pat keičiasi SEO kaina.
  • Užduočių pobūdis: daug reikšmės turi tai, ką atliks SEO įmonė – ar teiks rekomendacijas darbams, ar juos ir atliks. Tai ypač aktualu, jei reikalingi techniniai pakeitimai, kuriuos turi atlikti programuotojai.
deksterio laboratorija
Būtina susitarti, kas atliks darbus
Šaltinis: Giphy.com
  • SEO vieta: jei norite SEO paslaugų užsienyje, natūralu, kad teks išleisti daugiau. Tai ypač būdinga atvejams, kai įmonė dar nėra daug dirbusi su kitų šalių rinkomis. Vadinasi, reikės susidaryti atgalinėms nuorodoms naudingų portalų profilį, bus kiek kebliau ištyrinėti konkurentus, teks pasigilinti į tos šalies SEO praktikas (tai, kas tinka Lietuvoje, nebūtinai veiks Vokietijoje, o tai kas veiks Vokietijoje, nebūtinai bus efektyvu Lietuvoje).
  • Darbų kiekis priklauso ne tik nuo dabartinės svetainės situacijos, bet ir nuo rinkos konkurencingumo. Vienos svetainės vos po kelių mėnesių darbo gali šoktelti į paieškos rezultatų topus, o kitos net ir po metų gali tik po truputį šliaužti iš ketvirto puslapio į trečią.
sraigė
Kai kurios svetainės į TOP 5 kopia lėčiau nei kitos
Šaltinis: Giphy.com
  • Raktažodžių skaičius: kiek raktažodžių norėtumėte matyti pirmajame rezultatų puslapyje ir kiek įdirbio prireiks norint pasiekti tikslus? Juk siekiant turėti aukštas pozicijas reikalingas ne tik vidinis, bet ir išorinis SEO, tad nuo raktažodžių skaičiaus gali priklausyti būtinųjų darbų kiekis. Pavyzdžiui, pasirinkote 60 raktažodžių ir norite, kad visi jie būtų reitinguojami pirmajame paieškos rezultatų puslapyje. Nors svetainė ir yra techniškai tvarkinga, dalis turinio optimizuota, šiuo atveju SEO kaina būtų didesnė nei dirbant su 10 raktažodžių tokioje pačioje situacijoje, nes paprasčiausiai reikėtų suderinti ir įgyvendinti daugiau užduočių. Kitaip tariant, derinami vidinio ir išorinio SEO veiksmai turėtų būti orientuojami į 6 kartus daugiau raktažodžių, o dėl to auga ir kaina.
  • SEO įmonės / specialisto patirtis: kaina priklauso ir nuo turimos patirties, rinkos pažinimo. Dėl šios priežasties pradedantieji SEO freelanceriai ar įmonės dažnai siūlo pigesnes paslaugas. Jie tiesiog dar neturi susiformavę galimų veiksmų plano skirtingoms situacijoms. Tokiais planais gali pasigirti tik jau patyrusios įmonės.

Kartais SEO įmonės gali būti lyginamos su kišeniniu peiliuku: kokios tik paslaugos reikia, tokį įrankį ir išsitrauksi. Reikia sustiprinti išorinį SEO? Traukiam atgalinių nuorodų žinias, portalų kontaktus. Reikia sustiprinti svetainės vidinį SEO? BAM – atlenkiame savo technines ir tekstų ruošimo ar redagavimo žinias. Todėl natūralu, kad viena SEO kaina neegzistuoja – ji unikali, kaip ir kiekviena internete sutinkama svetainė ar įrankiai, reikalingi jūsų tikslams pasiekti.

kišeninis peiliukas
O kokio įrankio reikia jums?
Šaltinis: Giphy.com