Ar žinojote, jog egzistuoja Google Honeymoon teorija, kuri reiškia, kad Google laikinai iškelia konkretų puslapį paieškoje tik tam, kad pasižiūrėtų, kaip vartotojai į jį reaguoja? O kur dar šokio su Google (angl. Google Dance) teorija, kuri reiškė, kad vyksta didelis Google indeksavimo atnaujinimas, kuris pasireiškia kardinaliais pozicijų pokyčiais. Nors tiek Google Honeymoon, tiek Google Dance teorijos yra įdomios ir vertos atskirų straipsnių, šį kartą aptarsime mistiškąjį Google Sandbox.
Google neigia, o SEO specialistai išlieka budrūs
Apie Google Sandbox daugiausiai buvo kalbama daugiau negu prieš dešimt metų – maždaug 2004–2006 metais. O štai 2019 metais užsiminti apie Google Sandbox efektą jau beveik nepadoru: Google juk paneigė šio principo egzistavimą! Aktyviose bendruomenėse, kuriose diskutuojama SEO tematika, netgi galima rasti pasakymų, kad Google Sandbox skirtas tik tam, kad pateisintų prastą SEO specialistų darbą. Taigi, ar yra vienareikšmis atsakymas ir apskritai – kas gi TAI yra?

Ar Google jaunas svetaines laiko smėlio dėžutėje, iki kol jos užaugs?
Nauja svetainė pasmerkta tūnoti nežinioje?
Trumpai tariant, Google Sandbox teorija reiškia, jog visiškai nauja svetainė kurį laiką yra ignoruojama paieškos variklio ir neatsiranda organinės paieškos TOP rezultatuose, kad ir kokia tobula iš SEO pusės ji bebūtų. Vieni teigia, jog tai 2–6 mėnesių periodas, kuomet Google tikrina svetainę, ar ji tikrai patikima ir tinkama vartotojui. Kiti, kurie tiki, kad Google is EVIL, sako, kad paieškos variklis specialiai nerodo svetainės nemokamoje dalyje – tam, kad pirktume mokamą reklamą (!!!). Vis dėlto, nuo tokių ir panašių teorijų Google atsiribojo. Paieškos milžinės atstovai pareiškė, kad toks dalykas kaip Google Sandbox yra, lietuviškai tariant, iš piršto laužtas.
Vienos tiesos nėra?
Vienas įdomiausių dalykų – tai, kad Google Sandbox egzistenciniais klausimais besidominčius SEO žmones skaldo į dvi dalis: tikinčiuosius ir neigiančiuosius. Faktas yra tai, kad pasigilinus į visus jų argumentus galima rasti labai stiprių sąsajų.
Google Sandbox priešininkų argumentai
- Google niekada nepatvirtino, kad toks dalykas egzistuoja;
- jei svetainė tiesiog yra prasta, natūralu, kad Google algoritmas užtrunka, kol ją galutinai supranta ir gali pateikti vartotojams;
- naujos svetainės galima nerasti paieškoje, nes tiesiog su ja nėra dirbama nei iš vidinio, nei iš išorinio SEO pusės, t. y. tikimasi, kad šiuolaikinėje rinkoje ji staiga natūraliai pradės konkuruoti;
- dažnai naujoms svetainėms iškelti paieškoje pasitelkiami ydingi būdai (pvz. didelis kiekis atgalinių nuorodų iš SPAM tipo svetainių), kuriuos Google kuo toliau, tuo geriau atpažįsta;
- net ir įgyvendinant labai gerus SEO sprendimus, rezultatai nepasiekiami greitai – bet tai nėra Google Sandbox, tiesiog toks algoritmo veikimo principas.
Google Sandbox teorijos šalininkai mano kitaip!
- Google siekia pateikti tik tuos paieškos rezultatus, kurie labiausiai atitinka vartotojų lūkesčius. Algoritmui nauja svetainė yra nepažinta teritorija, todėl jis jos vartotojams aukštose pozicijose nerodo iki kol neišnaršo jos puslapių iš visų pusių;
- naujos svetainės paieškoje neįmanoma rasti net suvedus labai tikslų konkretaus tos svetainės puslapio pavadinimą – vadinasi, Google apsisprendžia jo nerodyti paieškoje, nors 99 proc. tikimybė, kad ieškoma būtent šio puslapio;
- naujos svetainės gana greitai pradedamos rodyti kitose paieškos sistemose, nors nėra aptinkamos Google;
- naujos svetainės pirmiausia turi užsitarnauti Google pasitikėjimą, o tai gali trukti nuo 2 iki 6 mėnesių.
Nors šios dvi priešininkų pusės iš savo argumentų formuoja skirtingas išvadas, galime pastebėti vieną tendenciją – abiejų pusių mintys sukasi apie tam tikrą laiko tarpą, reikalingą pilnai indeksacijai, ir apie sprendimus, kaip Google padėti suprasti svetainės turinį. Iš esmės visi sutinka su tuo, kad nauja svetainė ne iš karto atsiranda paieškos TOP rezultatuose, tiesiog viena pusė duoda šiam procesui pavadinimą ir sako, kad tai Google Sandbox principo pasekmės.

Google paieškos rezultatai – laukiniai vakarai?
Vis daugiau įmonių sužino, kas yra SEO ir kaip tai veikia. Ne tik sužino, bet ir supranta, kad Google algoritmui patinkanti svetainė garantuoja aukštas pozicijas paieškos rezultatuose ir, žinoma, tikslinio srauto pritraukimą į svetainę, kuris generuos konversijas. Natūralu, kad kuo daugiau verslo atstovų tai supranta, tuo daugiau rinkos dalyvių pradeda taikyti SEO sprendimus. Dėl konkurentų aktyvumo vis dar snaudžiančios įmonės gali pajusti, kad jų organinis srautas mažėja, o naujai svetainei įeiti į interneto platybes tampa sunkesne užduotimi.
Pagrindinės problemos, su kuriomis susiduria nauja svetainė:
- svetainės puslapiai yra visiškai nauja informacija Google algoritmui, tad būtina spartinti indeksavimą ir užtikrinti, kad turinys būtų suprantamas;
- svetainė neturi jokių patikimumo, autoriteto rodiklių, tad turinys, nors ir geras, gali paieškoje taip ir neiškilti;
- svetainė neturi jokių vartotojų įsitraukimo, patirties rodiklių, tad turi praeiti kiek laiko, kol šių duomenų bus pakankamai ir juos galės įvertinti Google;
- svetainė neturi kokybiškų atgalinių nuorodų, kurios duotų stiprų signalą Google algoritmui;
- svetainėje stinga tiek turinio, tiek aukščiau aprašytų dalykų, o konkurentai tuo metu toliau sėkmingai auga ir nenutraukia savo SEO veiksmų.
Iš aukščiau aprašytos problematikos galima matyti, kad susidraugavimui su Google gali prireikti kompleksinių sprendimų, kurie užima laiko. Per vieną dieną neužauginsite pasitikėjimo savo svetaine, tam reikalingas pastovus ir nenutraukiamas aktyvių darbų procesas. Google pozicijų pokyčiai iš tiesų pastebimi tik praėjus kuriam laikui nuo konkrečių veiksmų atlikimo, tad suprantama, jog naujos svetainės iškilimas paieškos rezultatuose nenutiks pernakt. Galima stipriai ginčytis dėl Google Sandbox buvimo / nebuvimo, tačiau nenuginčijama yra tai, kad svetainės reputacijai sukurti, patikimumui įrodyti gali prireikti laiko. O kas, jei dar konkurentai stiprūs ir reikia juos pranokti?

Techniškai tvarkinga, patogi vartotojui, suprantama Google algoritmui, nuolat įgyjanti kokybiškų atgalinių nuorodų, siūlanti ir atnaujinanti savo turinį svetainė jau pirmaisiais gyvavimo mėnesiais gali atsirasti paieškoje su svarbiais raktiniais žodžiais. Vis dėlto, kad tai pasiektumėte, neišvengiamai savo svetainei turėsite skirti ne tik daug pastovaus dėmesio, bet ir šiek tiek… laiko.