Anksčiau vadinta Webmasters, šiandien Google Search Console (toliau – GSC) yra tokia pat svarbi. Tai – viena iš pagrindinių priemonių (be Google Analytics), padedančių greitai susekti interneto svetainės trikdžius ir užtikrinti sklandų jos darbą. Google Analytics yra labiau pritaikyta patiems vartotojams analizuoti, o GSC skirta vertinti techniniams svetainės aspektams, užtikrinantiems, kad vykdomas SEO tiesiog on point.
Pagrindai
Paprastai Google Search Console naudojama tuomet, kai reikia:
- Patikrinti, ar svetainėje nėra 404 ar 50x (serverio) klaidų. Šie rodikliai pateikiami ir pagrindiniame skydelyje, o išsamesnės informacijos galima rasti Crawl Errors. Žinoma, visus nerastus puslapius reikia nukreipti, o serverio klaidas – kuo skubiau ištaisyti, nes kitaip galite atsirasti Google „kapinėse“ – antrame puslapyje.
- Sužinoti, kaip vartotojai randa jūsų svetainę ir kiek žmonių joje apsilanko. Ši informacija pateikiama Search Analytics. Galite susiaurinti užklausą, kad būtų rodomi rezultatai pagal tam tikrus kriterijus: laikotarpį, paveikslėlius, mobiliąją paiešką. Kartais tai – visai intriguojanti informacija, padedanti susekti, kad vartotojai jus (tarkime, kad esate baldų salono savininkai) randa ieškodami konkurentų ar suvesdami į paiešką „balgai“ (ko gero, turėjo būti baldai, o ne valgiai).
- Įkelti svetainės XML žemėlapį, kuris nurodo Google svarbiausius svetainės puslapius. Daugiau informacijos apie tai, ar jūsų el. svetainės žemėlapis yra techniškai tvarkingas, galite rasti skyrelyje Sitemaps.
- Peržiūrėti, kaip Google indeksuoja jūsų svetainę. Tai galima matyti skyrelyje Index Status. Jei didelė dalis puslapių nėra indeksuojama, reikėtų patikrinti, ar nėra problemų su txt ar el. svetainės žemėlapiu (ypatingai pozicijos šokteli ištrynus netyčia paliktą Disallow: /eilutę).
Tačiau Google Search Console tikrai gali pasiūlyti daugiau nei šias įprastas patikras. Nuo peržiūros, kur stringa mobilioji versija, iki struktūruotų duomenų ar internacionalizacijos nurodymų – šis įrankis nepaprastai vertingas visiems el. svetainių savininkams. Apie tai, kokius lobius galima atrasti keliaujant su Google Search Console, ir papasakosime toliau.
Panaudokite duomenis vartotojams pritraukti
Kiekvienas svetainės savininkas nori žinoti, kaip išspausti raktažodžius, kurie geriausiai pritraukia vartotojus ir užtikrina didelį apsilankymų skaičių. Tai galite padaryti su Google Search Console.
Paprastai pirmiausia žiūrima į Queries ir Clicks skiltis, kurios nurodo, kokios paieškos frazės atvedė vartotoją į svetainę. Tačiau daugiau dėmesio reikėtų kreipti į pilkąją zoną, kurioje slepiasi ne iki galo išnaudoti raktažodžiai. Tai ypač svarbu, jei dauguma vartotojų į svetainę patenka tiesiog suvesdami jūsų brand‘o pavadinimą (ir ne, nelabai galima padaryti, kad suvedus jį rodytų tik jūsų svetainės rezultatus).

Ši pilkoji zona – tai raktažodžiai, kurie turi didelį pamatymų (angl. impressions) skaičių, bet mažai paspaudimų, t. y. turi žemą CTR. Peržiūrėkite, ar į šią pilkąją zoną patenka jums aktualūs raktažodžiai (pvz. paslaugų pavadinimai). Jei taip, galbūt pats metas atnaujinti jų nukreipimo puslapį (angl. landing page).
Google, mes turim problemų

Google Search Console patogus tuo, kad atsiradus kokioms nors techninėms problemoms, jis būtinai apie tai parašo (nes stebi kaip ta vaizdo kamera iš The Police dainos – every breath you take). Tačiau ką daryti, jei problema nenurodyta, o rezultatai staiga pasikeitė? Pirmiausia – patikrinti GSC. Net jei GSC nenurodo, kad atsirado nauja problema, verta viską peržiūrėti ir įsitikinti, ar nebuvo laipsniškų pasikeitimų. Atkreipkite dėmesį į:
- Crawl Stats. Paskutinis grafikas nurodo, per kiek laiko užkraunamas puslapis. Jei šis rodiklis po truputį didėjo, vadinasi, atsirado greičio trikdžių. Patikrinkite naujai pridėtus paveikslėlius, JavaScript ir CSS pakeitimus.
- Sitemaps. Dažniausiai svetainės XML žemėlapiai atsinaujina automatiškai, todėl į juos gali prasmukti neveikiantis puslapis. Taip pat, netinkamai parinkus komandą txt, čia gali susidaryti įspėjimų ir klaidų sąrašas, t. y. į žemėlapį bus įtraukti puslapiai, kurie turėtų būti indeksuojami, tačiau yra draudžiami robots.txt. Dvigubas trūkumas: ir žemėlapis neatitinka Google rekomendacijų, ir turinys nebepasiekiamas Googlebot‘ui (o tada gali atsirasti ir trečias trūkumas – žemos pozicijos).
- URL parameters. Taikant filtrus, rikiavimus ir pan., gali susidaryti ištisas URL parametrų sąrašas. Skirtingi parametrai panašiems puslapiams reiškia besidubliuojantį turinį. Jei nėra Canonical žymų, tai reiškia, kad ir Google sunkiai sprendžia, kurį puslapį rodyti vartotojams (čia ne dvyniai, kad rodytų abu iš karto). Laimei, tam, kad kai kurie puslapiai nebūtų crawlinami (analizuojami Google), galima jiems taikyti tam tikrus parametrus.
- When all else fails, fetch as Google. Geriausias būdas atrasti problemą puslapyje – tai pamatyti jį Google Patikrinkite, ar puslapyje sudėtos visos reikiamos žymos, turinys.

Struktūrizuoti duomenys ir turtingos kortelės
Taip, mes vėl apie tuos pačius duomenis, kurie veikia kaip svetainės receptas. Jie nurodo, kas ir kaip, aprašo turinį, kad Google jį lengviau suprastų (kaip ir recepte: kuo aiškiau viskas surašyta, tuo geriau. Daugelis mūsų esame patyrę, kas gaunasi, kai receptas netikslus).
Ar jūsų įdiegti duomenys veikia taip, kaip norite, galite pamatyti ir GSC: tereikia nueiti į Search Appearance -> Structured Data. Svarbu nesumaišyti šios skilties su po ja esančia rich cards, kitaip dar vadinama rich snippets. Jei struktūrizuoti duomenys sudėti teisingai, po kiek laiko paieškoje gali atsirasti rich cards – kortelių, nurodančių specifinę informaciją. Beje, jos – SEO specialistų Šventasis Gralis, kuriam pelnyti reikia įveikti tiek kliūčių, kiek teko pačiam Indianai Jones‘ui.
Geriausias šių kortelių pavyzdys – ieškant recepto anglų kalba. Kai kuriais atvejais pasirodo kortelės, kuriose nurodyti ingredientai, paruošimo laikas ir, kartais, reitingas. Deja, net jei tobulai sudėsite struktūruotus duomenis, nėra garantijos, kad šios kortelės pasirodys.

Kuo toliau, tuo daugiau galimybių Google Search Console pateikia. Šiandien ja galite naudotis ir sekdami mobiliosios programėlės rodmenis. GSC galite sujungti su Google Analytics, kad gautumėte išsamesnius duomenis. Be to, prie kiekvieno skyrelio pateikiamos instrukcijos, kaip pasiekti aukščiausią svetainės kokybę. Tai tik dar kartą patvirtina, kad SEO paslaugos nėra kažkoks Google nemėgstamas scam‘as – tai galimybė užtikrinti techninį jūsų svetainės tvarkingumą ir pasiekiamumą tiksliniams vartotojams.