Spalio 4 dieną sulaukėme Matt Cutts džiugios naujienos (turbūt ne visiems) apie Google algoritmo update’nimą – tai Penguin 2.1 (Penguin 2.0 išėjo gegužės 22) . Plačiau apie šį atnaujimą galite skaityti – čia. Mūsų kolega Vilius Gudonis suskubo parašyti naujieną ir pasidžiaugti gerais rezultatais, o jo pranešimą galite rasti čia. Džiaugiamės ir mes, nes kiekvienas Penguin atnaujimas yra Whitehat’erių rojus! Kodėl?
1. Visų pirma, reiktų prisiminti, kuo skiriasi Pingvino ir Pandos atnaujinimai, nes žmonės dažnai juos painioja. Penguin atnaujinimas yra nukreiptas į išorinį SEO, o kalbant dar tiksliau, didžiausią dėmesį skiriantis spam’inėms išorinėms nuorodoms. Tie, kas savo daržą prižiūrėjo, atidžiai rinkosi sėklas ir ravėjo piktžoles – dabar gali džiaugtis gardžiais vaisiais, o tie, kurie rėmėsi dideliais kiekiais spaminių atgalinių nuorodų, prarado pozicijas arba net iškrito iš TOP 100 pozicijų. Panda atnaujinimai akcentuoja vidinę svetainės struktūrą – content’o kokybę, alt atributus, paveiksliukus, anchor tekstus ir t.t.
2. Praktiškai po kiekvieno atnaujinimo gauname daugybę skambučių iš svetainių savininkų, kurie nukentėjo ir nutarė pasirinkti dorybės kelią (white hat).
3. Ko gero nė nereikia sakyti, kad jei kažkas praranda paieškos pozicijas, kažkas turi pakilti ir užimti jų vietą – todėl kiekvienas atnaujimas tampa tramplynu dar lengviau pasiekti norimus rezultatus.
4. Taip pat verta paminėti ir tai, kad kiekvienas atnaujinimas yra naudingas ne tik internetinių svetainių savininkams, o ir patiems interneto vartotojams, jų metu yra išvalomi paieškos rezultatai, o vartotojams tampa lengviau rasti norimus rezultatus.
Nors tik ką įvykęs atnaujinimas palietė tik 1% paieškos rezultatų, tačiau jau sulaukė didžiulo atgarsio internetiniuose forumuose. Žinoma, garsiausiai kalba tie, kurie nukentėjo ir prarado turėtas geras pozicijas – tokių svetainių savininkams paaiškinti, kad paveiktų tinklalapių procentas yra labai mažas yra tas pats, kaip mėginti pasipešioti su plikiu – kitaip tariant, nė neverta mėginti.
Po naujojo Penguin atnaujinimo mūsų komanda užsikaitė vandens arbatinuką, pasidarė daug kavos ir sėdo prie rezultatų, statistikos bei naujos strategijos kūrimo. Kokie pirmi pastebėjimai Lietuvoje? Nors uždarbis.lt forume ir nebuvo didelų nusivylimų, tačiau atradome dalį to 1% išrinktųjų raktažodžių. Vienas iš pirmųjų pastebėjimų – sukrėsta svetainių ir elektroninių parduotuvių rinka. Pasikeitė tokių raktažodžių kaip svetainių kūrimas, puslapių kūrimas, tinklapių kūrimas, elektroninių parduotuvių kūrimas, internetinių parduotuvių kūrimas rezultatai. Taip pat buvo paliesta ir internetinės reklamos rezultatų jūra, kito raktažodžiai turintys seo, google, adwords žodžius savo junginiuose. Matėme ir daugiau pasikeitimų, bet sunku vertinti, ar tai buvo atnaujinimo pasekmė, ar tiesiog teigiami SEO darbų rezultatai.
Vėliau paruošime nuodugnesnį pranešimą.
Plačiau apie atnaujinimą – http://googlewebmastercentral.blogspot.in ,www.searchengineland.com