Kartais atrodo, kad Google žino, ko ieškome, dar nė nespėjus suvesti į paieškos langelį klausimo ar raktažodžio. Spustelėjus enter, net nebereikia papildomai rinktis nuorodos iš rezultatų – viskas atsakyta pirmajame puslapyje (ačiū, knowledge cards, featured snippets ir rich answers). Google ir toliau didina funkcionalumą. Dar prieš patekdami į kokią nors svetainę, galite pamatyti filmų, kuriame vaidino dominantis aktorius, sąrašą, rasti reikiamą skrydį, autobusų maršruto tvarkaraštį, o JAV – ir tai, kokie filmai šiandien rodomi kino teatruose šalia jūsų. Dėl tų pačių priežasčių, kurios vartotojui – lyg išsvajotos, SEO optimizavimas kartais atrodo tokia pati sunki užduotis kaip Daenerys‘ei Targarian įkalbėti Jon‘ą Snow sulenkti kelį.
Visagalis Google siūlo vis daugiau
Bet juk snippets (atsakymų blokas, interneto svetainės fragmentas su užklausą atitinkančia informacija) yra išsvajotas mūsų rezultatas, argi ne? Na, taip, tačiau vienareikšmiškai teigti, kad Google tai daro dėl svetainių be jokios naudos sau būtų mažų mažiausiai pozityvi saviapgaulė. Kaip pavyzdį galime pateikti vieną naujesnių Google funkcijų: galimybę susirasti skrydį tiesiog paieškos langelyje.
Iš tiesų paieškos rezultatai imami iš tam tikrų skrydžių kompanijų: net spustelėjus pelės mygtuką ant „Remiama“ (kurį galima matyti ankstesnio paveikslėlio viršutiniame dešiniajame kampe), rašoma, kad įmonės gali atlyginti Google už šią paslaugą. Maža to, jei planuojate skrydį, galite pasirinkti kainų stebėjimo funkciją, gauti paštu patarimų kelionei. Apibendrinus, tai yra tiesiog išsipildžiusi vartotojo svajonė, nes nereikia rinktis iš skirtingų kelionių bilietų pardavėjų. Kitoje pusėje esančios kompanijos atstovai raunasi plaukus, nes negaus administracinio užmokesčio – juk skrydžiai perkami tiesiogiai.
Šiuo atveju SEO optimizavimas gali atrodyti beviltiška užduotis, tačiau nereikėtų iš karto pasiduoti (juk [spoiler alert] Daenerys‘ė irgi galiausiai gavo tai, ko norėjo). Tikslingas darbas gali duoti ne tik aukštas pozicijas, bet ir išsvajotuosius featured, rich snippets, rich answersarba knowledge cards.
Savo esme šie snippetai – atsakymai – atlieka tai, ko trokšta informacijos ieškantis vartotojas: pateikia ją greitai ir glaustai. Norite žinoti, kas vaidino Jon‘ą Snow? Bam – rezultatas čia pat. Norite daugiau sužinoti apie Kit‘ą Harington‘ą? Prašau, net nereikės eiti į imdb.com: populiariausius filmus, kuriuose jis vaidino, amžių, susijusius aktorius, net tėvų vardus galite rasti pirmame puslapyje.
Po truputį Google atsiranda ir kitų funkcijų. Tai – jau minėti skrydžiai, JAV išbandoma kino teatrų repertuaro sistema (galbūt greitai jų svetainės bus naudojamos tik bilietams užsisakyti). Tikrai gali atrodyti, kad Google po truputį užima pirmąjį puslapį, o organiniai rezultatai stumiami žemyn (nepamirškime, kad patį puslapio viršų užima ir reklamos). Dėl šios priežasties kyla vis daugiau abejonių: nejaugi, mūsų gerbiamas Google, išties okupuoja pirmąjį paieškos puslapį?
Kodėl vis tiek reikėtų orientuotis į SEO?
Palyginus su Google Adwords reklamomis, kurias tinkamai parinkus ir įjungus jau po kelių dienų galima matyti teigiamą rezultatą, SEO optimizavimas trunka ilgai: po truputį svetainė taisoma, turinys labiau pritaikomas pagal vartotojų (ir Google) norus ir poreikius, kuriamos vertingos atgalinės nuorodos. Dėl to SEO specialistai ir projektų vadovai gali būti prilyginami motyvuojantiems kalnų gidams: vos tik pradėjus kopti, jie jau sako, kad nedaug liko, džiaugiasi pamatytu progresu, taip palaikydami klientų motyvaciją iki pat viršūnės.
SEO optimizavimas, suteikiantis pirmas pozicijas ar netgi informacijos santrumpą rich answers ar knowledge cards, yra vertingas. Taip, galbūt dalis vartotojų tiesiog perskaitys informaciją ir išeis iš naršyklės. Ahrefs duomenimis, pirmasis organinis rezultatas gauna apie 26 proc. paspaudimų. Natūralu, kad paspaudimų skaičius, jei pirmajame puslapyje pateikiami featured snippets, yra daug mažesnis. Tačiau net ir tuomet verta būti iš karto po turtingaisiais rezultatais. Nes jie – kaip ta iškaba parduotuvės lange: galbūt daug kas praeis arba prieis, pasigrožės ir nueis. Tačiau jums juk reikia tų, kurie užsuks į vidų ir pirks arba išklausinės apie prekes nuo A iki Ž ir paprašys numerio tolesniam bendravimui.
Atsiras tokių, kurie sakys: Bet mūsų KPI (angl. Key Performance Indicator, liet. pagrindinis veiklos efektyvumo indikatorius) yra didesnis srautas. Na, tuomet teks remtis svarbiausia Google taisykle: kurti aukštos kokybės turinį, kuris bus aktualus ir naudingas vartotojui. Jei kortelės atstumia vartotojus, kurie nori greitos informacijos (juk jie tik didina atmetimo rodiklį (angl. Bounce rate), kam jie jums?), tuomet reikia orientuotis į vartotojus, kurie nori išsamios informacijos.
Žinoma, kortelės nėra vienareikšmiškai blogos – jos turi ir privalumų. Pavyzdžiui, atsiradus kortelėms labiau matomas Jūsų prekės ženklas, o įdomus atsakymas jose gali paskatinti paspausti nuorodą ir gauti daugiau informacijos. Tokiu būdu galite gauti dar vieną vartotoją ar pirkėją.
Tokia situacija skrydžių organizavimo įmonėms gali būti kiek liūdnesnė, ypatingai, jei įsigalės skrydžių užsakymas naudojantis Google. Tačiau vėlgi, į tai reikėtų žvelgti kaip į galimybę atsinaujinti svetainę, marketingą ir santykius su vartotojais.
Taigi žvelgiant iš vienos pusės, Google tikrai kuria naudą sau. Nenuostabu, kad įmonė, apimanti tiek daug sferų, nori po truputį tapti panaši į interneto dievybę. Google pasiūlyti sprendimai, nors kai kurioms įmonėms jie ir sukelia stiprų galvos skausmą, skatina atsinaujinti svetaines, atidžiau pažvelgti į kuriamą turinį. Tai – pokyčių metas, kuomet reikėtų susitelkti į svarbiausius dalykus, siekti pritraukti ir išlaikyti vartotojus. Tokie rezultatai ir yra pasiekiami stiprinant prekės ženklo įvaizdį, atliekant SEO ir tobulinant vartotojo patirtį (angl. UX).