SEO Helio virtuvė: į ką atkreipti dėmesį 2018 metais?

Tik pasirodęs Google visus pribloškė: wowjis suranda, ko man reikia vos per kelias sekundes. Tuomet tai atrodė neįtikėtina, šiandien kiekvienas SEO specialistas ieško tweak’ų, kaip padaryti, kad jų svetainė pakiltų aukščiau nei konkurentų. Žinoma, strategijos kasmet keitėsi, nes kiekvienais metais atsirasdavo atnaujinimų, apie kuriuos vos Google užsiminus, SEO specialistai sėsdavo patys išbandyti, kaip ir kada jie veikia, kada į juos atkreipti dėmesį, o kada numoti ranka.

Tad šiandien neketiname pasakoti, kaip SEO pasikeitė nuo pradžių (nors kartais užklydus į interneto užkampius pasijauti lyg grįžęs į 2012). Šiandien apžvelgiame veiksnius, kuriuos tiesiog būtina sustiprinti ar pagaliau išbandyti 2018. Kodėl apie tai rašome tik dabar? Juk būtina išbandyti prieš pasakojant! Tad specialiai Jums – trys atnaujinti ir 2018 metams pritaikyti receptai iš SEO Helio virtuvės.

1. Struktūrizuoti duomenys

Tai, kas sena, yra nauja – galėtų būti pastarųjų metų šūkis su atgyjančiomis 7-8 dešimtmečio madomis, grįžtančiais istorijų tęsiniais į kiną. Struktūrizuoti duomenys taip pat nėra naujiena –  pirmieji aprašymai atsirado 2011 metų birželio mėnesį, tačiau jų svarba einant metams ne slopo, o kaip tik augo.

Pagrindinė šių duomenų paskirtis yra kuo aiškiau Google (ir kitiems paieškos varikliams) uždėti pagrindinius svetainės akcentus. Kokie tie akcentai? Dažniausiai pabrėžiama pati organizacija, kuriai priklauso svetainei, jos produktai, tačiau šie du tipai yra tik ledkalnio viršūnė. Kalbant apie struktūrizuotus duomenis, sky is the limit. Galite sužymėti kiekvieną paveikslėlį, kiekvieną citatą, receptą, straipsnį, žymesnio asmens paminėjimą ar kitus dalykus.

teorijos
Tas jausmas, kai ieškai, kokius struktūrizuotus duomenis dar galima pridėti Šaltinis: imgflip.com

 

Jei turite laisvą dieną, rekomenduojame paklaidžioti schema.org svetainėje: čia ne tik pateikti visi šiuo metu galimi struktūrizuotų duomenų tipai, bet ir pavyzdžiai, kaip jie gali būti įdiegti svetainėje. Puikiai įdiegti struktūrizuoti duomenys yra ne tik Google, bet ir SEO specialisto svajonė, nes tik jais galima pasiekti retuosius rich snippets, apie kuriuos daugiau kalbama nei matoma praktikoje.

Geriausias to pavyzdys yra kuomet ieškote tam tikro recepto ir Google paieškoje galima matyti kortelę, kur nurodytas ne tik recepto pavadinimas, nuotrauka, bet ir vertinimas, gaminimo laikas ir kalorijų kiekis. Kol kas Lietuvoje tokie rezultatai dar retas reginys (kaip ir Velykos be sniego), bet gerinant struktūrizuotų duomenų diegimą, Google tai indeksuojant, tikimės to sulaukti gana greitai ir mūsų mažoje rinkoje.

2. Meta aprašymai

Kodėl tai turėtų Jums rūpėti? Vien dėl to, kad vartotojas gautų reikiamą informaciją vos suvedęs užklausą – Google paverčia puslapių pavadinimus (Page Title) ir meta aprašymus vos ne vienintelėmis priemonėmis, galinčiomis atvesti tikslinį vartotoją į Jūsų svetainę. Kuo daugiau tikslinių vartotojų atsidaro svetainę, tuo daugiau jų susidomi Jūsų prekėmis, tuo daugiau vėliau jas nusiperka: seka pakankamai aiški.

susimaišyti lengva
Geriausiai meta aprašymą galima palyginti su patraukliu kavinės kvietimu Šaltinis: boredpanda.com

 

Tačiau norint, kad vartotojas spusteltų ant Jūsų svetainės (o ne konkurentų) aprašymo, jis turi ne tik turėti pagrindinį ir susijusius raktažodžius, bet ir būti patrauklus. Kas yra patrauklus meta aprašymas? Tai toks aprašymas, kuris tiksliai kreipiasi į vartotojo poreikį, jį sudomina ir priverčia norėti dar – paspausti nuorodą į Jūsų svetainę.

Ar atidaryta svetainė pateisins vartotojo lūkesčius, gautus iš meta aprašymo, ir vartotojas joje pasiliks, o ne išeis, priklauso tik nuo Jūsų (vien todėl neverta pagražinti tiesos meta aprašymuose).

3. Lokalizuotas SEO

Tarp vidinio ir išorinio SEO įsiterpė dar viena dalis – lokalizuotas SEO. Nors kol kas paieškos su “šalia manęs” (angl. “near me”) nėra populiarios Lietuvoje, vis pastebima, kad Google paieškai vis svarbesnė tampa vietovė.

stebima vieta
Tas jausmas, kai Google „atspėja” tavo location’ą
Šaltinis: pamarys.eu

 

Tai apima ne tik tai, kur vartotojas ieško (jei jis leidžia rodyti tokius duomenis), bet ir kur yra įsikūrusios įmonės / parduotuvės. Tai yra, vartotojui, esančiam tam tikroje vietovėje, stengiamasi pateikti rezultatus, kurie yra arčiausiai jo (kas yra laaabai patogu iš vartotojo pusės – visi norime žinoti, kur arčiausiai galėtume sukirsti burgerį, kai užpuola alkis).

Yra keli veiksniai, kurie gali Google lengviau nurodyti su kokia vietove yra susieta įmonė / parduotuvė. Tai lokalizuoti turinyje naudojami raktažodžiai (pvz. “kirpyklos Kaune”), atitinkamai parinkti struktūrizuoti duomenys,  informacijos pasikartojimas įmonių kataloguose (ypač vertingi vienam miestui skirti katalogai). Jei paprasčiau: kuo aiškiau parodykite Google, kur Jūs esate!

lokalizacija
Šaltinis: en.wikipedia.org

Nors šiandien aprašėme (ar tiksliau, perdavėme) tik tris patarimus, tai nereiškia, kad visus kitus SEO veiksnius galima šiais metais pamiršti. Skirkite svarbos turiniui, išoriniam ir vietos SEO, o jei kyla klausimų, kaip šiuos sprendimus pritaikyti savo svetainei – susisiekite!