SEO ir socialiniai tinklai: Draugai ar priešai?

Pasaulis keičiasi pasiutusiu greičiu ypač, jei pažvelgsime į pastarąjį dešimtmetį, ypač, jei pažvelgsime į internetą.

Nors internetas išrastas jau senokai, tačiau jis nenustoja keisti pavidalo, visai kaip vandens paviršius. Štai prieš dešimtmetį Google tebuvo paieškos variklis, o socialinius tinklus visi vartotojai bendrindavo su Myspace bei Yahoo, kurie dabar ne tik netekę pozicijų, tačiau drąsiai galima įvardinti esančius labai arti lėtos ir skaudžios mirties. Ką jau kalbėti apie tuo metu visų mėgiamą IRC ir kitus foruminius kanalus bei programas, kuriomis dabar naudojasi nebent iki kaulų smegenų joms ištikimi vartotojai.

Laikui bėgant atėjo laikas socialinių tinklų sprogimui. Kas galėjo nuspėti, kad žmonės savo noru dalinsis asmeniniais dalykais, už tai neprašydami nė cento, tokiuose tinkluose, kaip Facebook ar Twitter. Norime mes to, ar ne, internetas dabar gyvas bendro socialinio tinklo idėja – nuo naujienų portalų iki knygų internete, nuo sporto kanalų iki mokslinių veikalų – viskas dalinamasi ir plinta socialinių tinklų pagalba.

Pastaruoju metu socialiniams tinklams ir tuo pačiu internetui dar didesnę įtaką padarė vis labiau mobilėjantis jų panaudojimas, t.y. nauji įrenginiai, pvz., planšetiniai kompiuteriai, išmanieji telefonai, kurie gali atlikti tas pačias interneto funkcijas, kaip ir namuose stovintis stacionarus kompiuteris, tačiau telpantys į kišenę ir nereikalaujantys laidų (WiFi, 3G, 4G). Ateitis priklauso mobiliems. Ir prietaisams, ir jų vartotojams.

Tad iškyla lemiamas ir itin svarbus klausimas: Ar įmanoma palyginti SEO ir socialinius tinklus?

Be abejo taip. Abu jie gali tarnauti marketingo reikmėms ir atnešti didelės naudos, žinoma, reikia paminėti, jog ir indėlio reikia nemažo, norint sulaukti gerų rezultatų. Kita vertus, SEO neša garantuotą pelną, jei tinkamai pasirenkami raktažodžiai ir tinkamai atliekama SEO optimizacija, kai tuo tarpu socialinių tinklų marketingas gali būti įvardijamas vienu žodžiu – KANTRYBĖ. Vis gi, su sėkmingu SEO įdirbiu, tos kantrybės gali reikėti kur kas mažiau, nes SEO padės jūsų prekei, ženklui ar paslaugai tapti labiau matomai ir žinomai, ko pasekoje galėsite daugiau pasiekti socialinių tinklų medijose. Taigi apibendrinant galima teigti, jog SEO ir socialinės medijos sėkmingai viena kitą papildo ir sėkmingai bus išnaudojamos tik tada, jei nebus užmirštama nė viena iš šių internetinės reklamos rūšių. Nepamirškite, jog SEO padės jums užsiauginti klientų skaičių, o socialiniai tinklai padės juos išlaikyti, užmegsti ne tik „pelės spustelėjimo“ ryšį, bet ir šiuo metu taip svarbų pasitikėjimą jumis bei jūsų paslaugomis.