Vos užsukus į puslapį, beveik akimirksniu galima susidaryti nuomonę ir apie prekes, ir apie pardavėją. Tam daugiausia įtakos turi svetainės kokybiniai rodikliai – nuo puslapio greičio, naudojimosi patogumo iki vizualinės ir tekstinės dalies. Šįkart orientuojamės į pastarąją – tekstinę dalį. Kuo ji svarbi ir į ką reikėtų orientuotis, kad SEO tekstai ne tik būtų gražiai pateikti, bet ir duotų vartotojui papildomos naudos?
Kaip keitėsi SEO tekstų rašymas?
SEO terminas suvokiamas kaip darbas su interneto puslapiais, siekiant pritaikyti juos ne tik paieškos sistemoms, bet ir vartotojų poreikiams. Kalbant paprastesniais žodžiais, tai siekis atitikti Google interneto svetainėms keliamus reikalavimus ir padėti vartotojams rasti konkrečiai tai, ko jie ieško, tuo pačiu generuojant pardavimus. Tekstai šiuo atveju atlieka vieną iš svarbesnių vaidmenų.
Svetainės tekstinei daliai reikėtų skirti daug dėmesio ir todėl, kad ši dalis matoma tiek svetainės lankytojams, tiek ir Google. Kiti SEO darbai, pavyzdžiui, svetainės paveikslėlių optimizavimas ar duomenų struktūrizavimas, vartotojui yra nematomi, tačiau jie svarbūs Google.
SEO tekstai, lyginant su tuo, kokie jie buvo pradžioje, šiandien jau nebėra vadinamasis wall of text, ar tiksliau jie nebėra nesibaigiantys teksto blokai, kur sunku surasti tai, kas svarbu. Dabar tokie tekstai orientuojami ne tik į Google, bet ir lankytojus. Tik pradėjus gilintis į SEO, kai Google dar nebuvo toks griežtas, svetainės pildytos vientisu ir į bot’us orientuotu tekstu: į jį dėta daug derančių ir pasikartojančių raktinių žodžių, kuriuos vartotojai naudodavo paieškoje dažniausiai.
Pastaruoju metu SEO tekstų rašymas daugiau skirtas išryškinti produkto vertei, atsakyti į per paieškos sistemas vartotojų užduodamus klausimus ir tokiu būdu generuoti ne tik organinį lankytojų srautą, bet ir padėti atsidurti pirmuose Google rezultatų puslapiuose.
Kai susikuriate svetainę, kurioje tekstinis turinys yra vientisas naudojamų raktažodžių blokas, ir stebitės, kodėl nėra pardavimų
Kokie tekstai šiandien svarbūs?
Pagrindiniai tekstų kūrimo tikslai yra padėti įmonei pasiekti tikslinį vartotoją, jį sudominti ir patenkinti jo informacinius poreikius. Yra 3 pagrindiniai tekstų tipai, kuriems reikėtų skirti daugiau dėmesio:
- Meta aprašymai
Jie matomi paieškoje. Meta aprašymai padeda tiksliniam vartotojui greičiau atrasti Jūsų puslapį ir jam reikalingą informaciją ar produktą. Šio tipo SEO tekstai trumpi, tačiau jie turi labai aiškiai atspindėti puslapio turinį, būti patrauklūs ir skatinti interneto vartotoją paspausti nuorodą.
- Kategorijų aprašai
Jie padeda vartotojui geriau suprasti produkto savybes, gamybos procesą, panaudotas technologijas, atrasti privalumus ir taip skatina įsigyti prekę. Jeigu prekė tiksliai atitinka interneto parduotuvės lankytojo poreikius, gavęs pakankamai informacijos apie produkto naudą jis gali būti pasiruošęs sumokėti ir šiek tiek daugiau (aišku, tik jei privalumai pagrindžia kainą).
- Tinklaraščio įrašai
Tinklaraščio skiltis leidžia tikslinei auditorijai geriau pažinti prekės ženklą, verslo ar įmonės vertybes, įvaizdį, požiūrį. Verta paminėti, kad net 70 proc. interneto vartotojų vertina galimybę sužinoti apie įmonę daugiau. Tinklaraščio tekstai orientuojami į specifines užklausas, todėl padeda gerinti puslapio reputaciją ir didina lankytojo pasitikėjimą svetaine.
Kodėl tekstuose svarbu naudoti raktažodžius?
SEO tekstų rašymas nėra labai sudėtingas procesas, tačiau jis reikalauja aprašomos srities ir vartotojo patirties išmanymo. Kad ir kaip kūrybiškai bus aprašytos Jūsų prekės ar jų kategorija, pirmiausia svarbu, kad būtų atsakyta į pagrindinius, lankytojams labiausiai rūpimus klausimus: kodėl turėčiau tai pirkti? Kodėl turėčiau rinktis būtent šią prekę, o ne kitą? Kuo ji man naudinga?
Vartotojui svarbiausia žinoti, KODĖL jam to reikia
SEO tekstai orientuojami į specifines užklausas, vartotojo tikslą, nuspėjamą iš paieškos formuluotėje naudojamų raktinių žodžių. Juos privalu įpinti į tekstą, tačiau tai daryti reikėtų natūraliai. Taigi, pati teksto tema turėtų sietis su naudojamais raktiniais žodžiais. Būtent tokiu būdu kuriamas turinys atitiks lankytojo paieškos tikslą, o Jūsų puslapis rezultatų sąraše iškils.
Paprastas pavyzdys: naudojamas raktažodis išmanieji laikrodžiai. Jis – labai platus, sunku suprasti, ko tiksliai vartotojas ieško. Su tokia paieška susiję daug prekės aspektų: spalvos, kainos, veikimo principas, privalumai… Platūs raktiniai žodžiai ne visada gelbsti, todėl labai svarbu, kad SEO tekstai būtų optimizuoti ir pagal kitus, panašios tematikos, tačiau tikslesnius, kartais – ir ilgesnius raktažodžius. Pavyzdžiui – išmaniojo laikrodžio funkcijos. Jis iš karto sufleruoja, kad vartotojas nori gilintis į produkto naudas, ieško postūmio, kuris paskatintų įsigyti prekę.
SEO tekstų rašymas, paremtas siauresniais raktiniais žodžiais, į Jūsų puslapį pritraukia tikslinius, konkretų poreikį turinčius vartotojus. Vis dėlto reikėtų nepamiršti skirti dėmesio tekstų kokybei. Juk svarbiausia, kad tekstas suteiktų lankytojui papildomos naudos ir atsakytų jo suformuotą užklausą.
Kaip priversti lankytojus svetainėje pasilikti dar šiek tiek ilgiau?
Interneto vartotojai šiandien skaito skenuodami tekstą. Paprasčiau tariant, jie ieško esminių akcentų ir tik po to nusprendžia, ar tekstas naudingas. Būtent dėl šios priežasties SEO tekstus siūlome skaidyti pastraipomis, vengti vientiso teksto bloko, kuris beveik akimirksniu priverčia skaitytojus iš svetainės pabėgti.
Atkreipkite dėmesį į vizualinį teksto formavimą:
- skirstykite tekstą punktais;
- išryškinkite esmines idėjas;
- formuokite paantraštes;
- venkite sudėtingų terminų.
Nepamirškite nuorodų, kurios sietųsi su panašiomis temomis ir padėtų lankytojui rasti daugiau naudingos, jam aktualios informacijos. Detalesnes instrukcijas, kaip turėtų atrodyti lankytojų neatbaidantys SEO tekstai, rasite mūsų ankstesniame įraše.
Greitai veikianti svetainė, pasižyminti gražia, patogia vizualine dalimi ir naudingu turiniu puslapio lankytojus gana greitai gali paversti potencialiais klientais. Nors visi SEO darbai svarbūs, būtent tekstai praturtina vartotojo patirtį: suteikia aktualios ir naudingos informacijos apie parduodamus produktus, atsako į pagrindinius užduotus klausimus ir kuria emocinį ryšį su įmone.