SEO tekstų redagavimas: kaip sudominti vartotoją?

Neaprėpiama informacijos gausa – kasdienė kliūtis, kurią turi įveikti kiekvienas internautas. Iššūkį atrasti tai, ko reikia, sunkina ne tik duomenų kiekis, bet ir jos formatų gausa. Paradoksalu, tačiau būtent SEO – neginčijamai verslo (kitaip – pelno siekimo) įrankis – gali padėti ir pačiam informacijos naudotojui. Jei ryžtumėtės nedidelei vaizduotės avantiūrai, pasiūlytume pamatyti SEO kaip kardą (kataną), redaktorių – kaip puikiai kovos menus įvaldžiusį samurajų, o informacijos ieškotoją – kaip to samurajaus šeimininką.

Tai kas tas SEO tekstų redaktorius?

Minėtieji japonų kovotojai samurajai visuomet turėjo aiškius tikslus. Pagrindinis – užtikrinti šeimininko saugumą. Panašiai konkrečią misiją atlieka ir tolimas šio kovotojo atitikmuo informacijos amžiuje. Kiekvienas redaktorius imasi visų priemonių tam, kad SEO tekstai būtų taisyklingi. Naudojant raktažodžius, tekstas, taigi – naudinga, aktuali, ieškoma informacija – atrandamas greičiau. Toks tikslas būdingas beveik nepriklausomai nuo skaitytojo atrandamo teksto tipo: metaaprašo, kategorijos aprašo, tinklaraščio įrašo, vaizdo įrašo Youtube aprašo ar spaudos straipsnio.

technologija su patriku
Tas jausmas, kai naudojiesi technologijomis, bet vargsti ieškodamas ko reikia.
Šaltinis: giphy.com

Kitaip tariant, tekstų redagavimas, orientuojantis į paieškos sistemos roboto ir informacijos ieškotojo lūkesčius, nėra vien kablelių, taškų, nosinių, praleistų raidžių ir kitų kalbinių triukų kontrolė. Tokiu atveju užtektų ir paprasto redaktoriaus – taigi, vertėtų samdytis tokį, kuris puikiai tvarkosi su katalogais ir pasakų knygelėmis. SEO redaktoriaus darbo esmės negalima apčiuopti vien pažvelgus į šio įrašo pavadinimą (taip, taip, tikslas – sudominti). Pereikim į kitą lygį – pagalvokim, kas tas įdomus, garbiojo šeimininko (skaitytojo) dėmesio vertas tekstas.

Troškulys – dar ne viskas

Tam, kad skaitytojo vertinimui būtų paruoštas SEO tekstas, reikia apgalvoti tiek įprastas, tiek specifines jo ypatybes. Kitaip tariant, dėmesio reikėtų skirti ne tik gramatikos klaidoms. Tačiau prieš imantis nagrinėti kopio (angl. copy, liet. specifinis, paprastai – reklamos srities tekstas) savybes, būtina suprasti, kad teksto kokybė gali tiesiogiai lemti įmonės, kurios vardu skelbiamas tas kūrinys, reputaciją ir sėkmę.

Abejojate? Pasvarstykime, kokia pirmoji mintis ateitų į galvą, jei pagūglinę atrastume įvairių klaidų pertekusį rašinį (viena maniškių – odievekurašpapuoliau). Kiek ilgai prie tokio teksto apsistotume? Ar ryžtumėmės rišlių fragmentų paieškoms, jei artimiausioje paieškos rezultatų pozicijoje laukia glaustas, struktūruotas tekstas? Ar kiltų pasitikėjimas įmone, kuri, pavyzdžiui, siūlo tinklalapių kūrimo paslaugas, tačiau jas pristato nepaskaitomai? Jei nebekyla dvejonių, aišku, kad savalaikis teksto taisymas – kukli, bet visgi veiksminga priemonė verslo tikslams siekti. Perfrazuojant žymiąją Sprite reklamą, informacijos troškulys dar ne viskas – įvaizdis yra viskas.

katana
Redaktoriaus-samurajaus reakcija pamačius abejonių keliantį tekstą.
Šaltinis: giphy.com

Tiesa, geras tekstas nėra tik toks, kuriame nėra skyrybos ar rašybos klaidų (juk šiais dalykais šiandien gali pasirūpinti net kompiuterinės programos!). Rašinį paversti nepatraukliu, neįdomiu, gaišinančiu laiką gali ir kitokios ydos. Taigi, pagaliau prieiname prie svarbiosios įrašo dalies – čia aptarsime, kokiais privalumais turi pasižymėti kokybiški SEO tekstai.

Didžiųjų SEO klaidų sąrašas, arba kas gi (ne)vilioja pirkti?

Neabejojame, kad skaitant įrašą vis stipriau kirba klausimas: na, tai kas gi tas geras tekstas? Kaip tokį padarytiNedaužant aplink krūmynus (angl. beating around the bush), galima būtų išskirti kelias esmines tekstines nedorybes:

  • Informacijos painumas. Kaip ir bet kurio kito tipo tekste (pavyzdžiui, paprastame straipsnyje, publikuojamame naujienų portale), optimizuotame turinys privalo būti aiškiai išdėstytas ir suprantamas.
  • Fakto, loginės klaidos, prastas turinys. Jos, kaip ir besaikiai išvedžiojimai – baisi nepagarba skaitytojui, už kurią taip pat baudžiama įsivaizduojamu katanos kirčiu. Be to, šioje vietoje taip pat verta prisiminti informacijos įtaką reputacijai ir potencialaus pirkėjo sprendimams apskritai – jei duomenys netikslūs, nusiteikite varginantiems konfliktams su priekabiais skaitytojais. Pateikę netikslios ar nelogiškos informacijos, klientą tiesiog prarasite.
  • Neadekvati apimtis. Visiems kompetentingiems tekstų kūrėjams puikiai žinoma, kad šiuolaikinis skaitytojas teikiasi skirti skaitymui vis mažiau laiko. Taigi, tikėtis, kad potencialus jūsų paslaugų ar prekių pirkėjas skaitys kelių tūkstančių žodžių apimties mini monografiją – gana drąsu.Perlenkti lazdos į kitą pusę taip pat neverta – jei žodžių ar spaudos ženklų bus mažai, net negalėsite kokybiškai panaudoti raktažodžių (žinoma, šiuo atveju kalbame ne apie metaaprašus). Antra, tikėtina, kad tekstas neatliks savo esminės funkcijos – informuoti, perduoti tam tikrą žinutę. Paprastai apimčiai taikomi gana standartiniai apribojimai. Pavyzdžiui, spaudos straipsniai turėtų tęstis apie 500–600 žodžių, o metaaprašų apimtis siekia apie 150–160 spaudos ženklų, skaičiuojant su tarpais.
  • Prasta struktūra (arba jokios struktūros). Dėl aukščiau minėtos priežasties tekstų redagavimas apima ir struktūros patikrą. Pateikę skaitytojui wall of text (liet. teksto sieną, t. y. nestruktūruotą, neformatuotą tekstą), nepritaikydami punktavimo privalumų, tiesiog pasmerkiate save kančioms. Juokaujame, žinoma – kančia tik tokia, kad tekstas veikiausiai liks neperskaitytas, potencialus pirkėjas – nebe potencialus, o sudirgęs, puslapio atmetimo rodiklis (angl. Bounce Rate) – stulbinantis.
  • Teksto patrauklumą lemia tiek vizualūs veiksniai (formatavimas, struktūra ir kt.), tiek, sakykime, kalbiniai. Nuo kabinančio pavadinimo iki skaityti toliau intriguojančių paantraščių ir neperspausto kūrybiškumo pastraipose – svarbu viskas.Dėl to patartina pasirūpinti atitinkamu stiliumi ir adekvačiai naudojamomis meninėmis (paveikumo) priemonėmis. Norėdami sukurti patrauklų tekstą, nepamirškite subtilių rinkodaros triukų. Šiuo atžvilgiu svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp reklamiškumo ir literatūriškumo. Reikėtų nepamiršti ir to, kad patrauklumas tiesiogiai siejasi su tikslinės auditorijos bruožais. Redaktorius privalo žinoti apie jūsų klientų tipažą, kad įsitikintų teksto aktualumu, paveikumu.
  • Svarbu pasirūpinti, kad nuoseklumu džiugintų ne tik vienas tekstas, bet ir jų visuma. Vienodų terminų vartosena, tolygus tekstų struktūros, netgi rašybos, skyrybos taisyklių naudojimas – tai, kas padeda išlaikyti jūsų prekės ženklo nuoseklumą.
  • Raktažodžių tankis. Pasirūpinę taikliai parinktais, nuosekliai panaudotas raktažodžiais, ne tik išvengiate baisiojo SEO redaktoriaus kirčio, bet ir lengviau siekiate tikslo – atsirasti kuo aukštesnėje paieškos rezultatų pozicijoje. Jei jūsų tekstų kūrėjas širdį atiduoda būtent rašymui, redaktoriaus užduotis – įvertinti raktažodžių naudojimą, dažnumą, taisyklingumą.
Šaltinis: imgur.com
Tipinė (?) reakcija susidūrus su wall of text.
Šaltinis: imgur.com

Teksto taisymas atsižvelgiant į šiuos aspektus nėra paprastas. Tačiau harmoninga tokių privalumų visuma – kertinis akmuo tiems, kas statosi patrauklų įvaizdį ir rūpinasi savo būsimo ar esamo kliento poreikiais. Jie paprasti: sužinoti naudingos informacijos ir pakeliui pasimėgauti procesu. Tai, į kokį formatavimo drabužį įvilksite tekstą, kokiomis priemonėmis jį papuošite (nepamirškite ir vizualumo reikšmės), kuo stebinsite ir džiuginsite skaitytoją, kaip kelsite tekstą iš tamsių interneto gelmių į paviršių (pirmąsias pozicijas) – sprendimai, priklausantys nuo darnios komandos: SEO specialistų, tekstų kūrėjų ir redaktoriaus. Kuo didesnės jų žinios, tuo greičiau ir užtikrinčiau galėsite siekti tikslų: ne tik puslapio nuorodos paspaudimo, lyderiavimo paieškos rezultatuose, bet ir augančio pelno.

samurajai
Darnus džiaugsmo šokis sulaukus trokštamų rezultatų.
Šaltinis: giphy.com