Praėję metai buvo įtempti visiems SEO specialistams – Penguin ir Panda atnaujinimai bei netikėtas Kolibrio skrydis sukėlė nemažai sumaišties. Ar galima prognozuoti šių metų SEO tendencijas, kaip keisis SEO optimizavimas, ir atspėti, kokias šachmatų figūras pakels Google?
Visų pirma, praėjusių metų atnaujimai skaudžiausiai „nuskriaudė“ visus pasirinkusius lengviausią kelią – „juodojo“ SEO klientus bei vartotojams naudingos informacijos neteikiančias internetines svetaines. Galima nė neabejoti, kad Google ir toliau sieks aukščiausios įmanomos kokybės, todėl, kuomet yra vykdomas SEO auditas, atkreipkite dėmesį į nuorodas vedančias į jūsų tinklapį ir kitus faktorius, kurie gali turėti lemiamos įtakos Google požiūriui į jus.
Kiekvienas turi tapti rašytoju
Turinio kūrimas dar niekada nebuvo toks svarbus. Ypač po to, kai Google paskelbė karą „guest“ blog’inimui. Tai buvo viena iš pagrindinių išorinio SEO strategijų, kuri gali išnykti, todėl kurti vidinį turinį tampa dar svarbiau, nei bet kada anksčiau. Koks turinys yra itin vertinamas Google ir kodėl jį verta kurti?
-
Reguliarus ir pastovus turinys, kuris yra aktualus jūsų tikslinei auditorijai (tai ir SEO tekstai, ir įvairūs tinklaraščio įrašai).
-
Grįžtamasis ryšys iš jūsų potencialių klientų bei susidomėjusių jūsų paslaugomis.
-
Nuolat atnaujinama informacija rodo, kad esate savo srities specialistai ir turite ką pasakyti.
-
Didėjantis jūsų autoritetas.
Jei turiniu iki šiol rūpinotės nedaug ir gana atsainiai, pvz. rašomi SEO tekstai buvo vos kelių žodžių ilgumo, prigrūsti raktažodžių, – pats laikas susimąstyti. Šiais metais laimės tie, kurie vykdydami SEO optimizaciją, sugeba pasiūlyti kokybišką informaciją ir ja sudominti vartotojus. Nepamirškite ir to, kad vartotojai vis dažniau naudoja mobiliuosius bei išmaniuosius įrenginius, tad jūsų turinys turi būti pritaikytas prie jų poreikių – lengvai prieinamas ir skaitomas. Ar kada bandėte mobiliajame telefone skaityti tūkstančio žodžių tekstą?
Socialinės medijos vaidmuo – nebe antraeilis
Pastaraisiais metais socialinė medija auga milžinišku tempu, tačiau ne tik mums jau pažįstami Facebook ar Twitter tinklai. Vizualinio turinio reikalaujantys Pinterest, Instagram ar Vine socialiniai tinklai sparčiai vejasi didžiausias socialines erdves. Šiandieninės realijos rodo, kad egzistuoti viename socialiniame tinkle nebepakanka. Turinio rinkodaros tyrimai atskleidė, kad sėkmingi „B2B“ paslaugas teikiantys prekiniai ženklai vidutiniškai yra aktyvūs net septyniuose socialiniuose tinkluose. Kuriuose aktyviam verta būti ir jums?
-
Gerai pagalvokite, ar socialinei medijai teikiate pakankamai dėmesio.
-
Ar jūsų turinys ir pateikiama informacija turi socialinės medijos įskiepius?
-
Ar esate aktyvūs socialiniuose tinkluose, kurie yra aktualūs jūsų auditorijai?
-
Ar esate aktyvūs socialiniuose tinkluose, kuriuose yra aktyvūs jūsų konkurentai?
-
Ar jaučiate teigiamą socialinių tinklų poveikį? Ar jaučiamas grįžtamasis ryšys?
Daugelis SEO ir internetinės rinkodaros specialistų teigia, kad nauji Google atnaujimai bus susiję su socialinėmis medijomis, t. y. bus atsižvelgiama į socialinių tinklų vartotojų grįžtamąjį ryšį, kuris padės atskirti unikalų bei naudingą turinį, pagal tai gali būti vykdoma ir tolesnė SEO optimizacija svetainėms, t.y. rekomendacijos neapsiribos tik technine dalimi. Praėjusių metų Google algoritme socialinė medija sudarė kiek daugiau nei 7% (http://moz.com/blog/ranking-factors-2013), tačiau galima daryti prielaidą, kad ateityje šis skaičius bus neabejotinai didesnis.
Plius. Google+.
Jei norite sustiprinti savo pozicijas socialiniuose tinkluose – Google+ yra ta vieta, kuriai turite skirti ypatingą dėmesį. Kodėl?
Visų pirma, tai dar vienas Google produktas. O Google savo produktus myli ir nori, kad juos mylėtų vartotojai. Jei norite, kad SEO optimizacija vyktų sklandžiau, – Google+ profilis (aktyvus, žinoma) greitai gali tapti vienu svarbesnių faktorių. Jei norite neprašauti jums reikia žinoti, kad:
-
Google+ aktyvūs vartotojai, kuriantys turinį ir jį „pririšantys“ prie savo profilio, stiprina „Author Rank“ pozicijas.
-
Beveik visur matomi +1 ženkliukai reiškia daug. Sunku pasakyti, kiek į juos atsižvelgia Google, tačiau galima neabejoti, kad kiekvienas +1 yra prilyginamas „grįžtamjaam ryšiui“ ar reakcijai iš vartotojų.
Tiesą pasakius, Google+ yra +1 ir jų skaičiaus koreliacija su Google rezultatu yra aukštesnė už nuorodas, Facebook bei kitų socialinių tinklų „share“ skaičių ir netgi raktažodžių panaudojimą (http://moz.com/blog/google-plus-correlations).
Kolibris – tik pradžia žengiant į mobiliąją erą
Šie metai turėtų tapti proveržiu į mobiliuosius įrenginius. Ne tik vartotojams, tačiau ir vykdantiems SEO optimizaciją. Kiek jūsų pažįstamų naudojasi išmaniaisiais prietaisais, kuriuose yra internetas? Taip, šis skaičius jau dabar yra didelis, tačiau jis tik augs. Taigi jei jūsų tinklalapis nėra prieinamas ir pritaikytas mobiliųjų įrenginių vartotojams – tai ko gero nepatiks ne tik jiems, tačiau ir Google. Plačiau apie Kilibrį skaitykite mūsų straipsnyje (http://www.technologijos.lt/n/technologijos/it/S-36927/straipsnis?name=S-36927)
Supratom. Ir vis dėlto, geriau ilgas, ar trumpas?
Tai vienas pagrindinių klausimų, kuriuos išgirsta ir patys sau į jį privalo atsakyti SEO specialistai. Ar pakanka teksto su trimis šimtais žodžių? O gal reikia teksto, kuriame būtų bent keli tūkstančiai žodžių? Kad galėtumėte rasti atsakymą – užduokite sau kitą klausimą: „Kas skaito jūsų kuriamą turinį?“. Jei jūsų tinklalapis yra lankomas ir mobiliųjų įrenginių vartotojų – kažin ar jiems pasirodys patrauklūs ilgi SEO tekstai.
Koks galėtų būti sprendimas? Jei norite laimėti tiek įprastų, tiek mobiliųjų vartotojų simpatijas, tinklalapį nustatykite taip, kad prisijungus su išmaniuoju įrenginiu, vartotojai būtų nukreipiami į sveitainės dalį, sukurtą būtent jiems.
Ieškokite rašančių draugų
Blog’inimas išliks vienu iš svarbiausių ir efektyviausių būdų, jei norite turėti kokybiškus „link’us“. Kurdami puikų turinį pretenduojate į galimybę tapti mėgstamu blog’u ir dažnai cituojamu autoriumi, o tai reiškia tik viena – kokybiškas nuorodas į jūsų tinklalapį.
Pabaigai ir sėkmingai pradžiai
Praėję metai buvo įtempti ir kupini iššūkių, tačiau dėl to galime tik pasidžiaugti – juk žvelgdami atgal galime pamatyti savo klaidas ir mėginti įžvelgti šių metų galimas tendencijas. Kaip jūs manote, ko galima laukti iš Google šįmet? Kokios taktikos, vykdydami SEO optimizaciją, imsitės jūs?