seo tekstų rašymas

Straipsniai, tinklaraščiai, kategorijos, meta aprašymai: kas, kur ir kaip?

Kiekvieną dieną į interneto platybes paleidžiama mažiausiai 2 milijonai skirtingos apimties tekstų. Į šį skaičių įeina ne tik straipsniai, pasirodantys internetiniuose naujienų portaluose, bet ir blogo įrašai. Dalis jų kuriami individualių tinklaraštininkų, profesionalių žurnalistų, kita dalis priklauso įmonėms ir SEO copywriter‘iams. Kalbant apie SEO tekstus, tai nėra tik tinklaraščiai ir straipsniai. Reikšmės čia turi ir puslapių kategorijos bei meta aprašymai. Visi šie tekstai skirtingi, tačiau SEO žaidime atlieka labai svarbius vaidmenis. Tačiau kokios šio žaidimo taisyklės?

taisyklės
Ne visos taisyklės sukurtos tam, kad jas laužytumėte
Šaltinis: giphy.com

SEO tekstų reikšmė

Besidomintieji SEO ypatybėmis jau turėjo suprasti, kad pagrindinės svetainės pozicijų Google paieškoje kėlimo darbų dalys yra dvi: 1. aukštos kokybės turinys (vidiniai tekstai) ir 2. reikšmingosios atgalinės nuorodos (išoriniai SEO tekstai). Antroji dalis į svetainę taip pat padeda atvesti daugiau lankytojų, su Jūsų svetaine susiejant skirtingus, tačiau Jums naudingus puslapius. Vis dėlto, kodėl tekstams reikia skirti tiek daug dėmesio? Štai Jums kelios priežastys (daugiau priežasčių rasite ankstesniuose mūsų įrašuose apie SEO tekstų rašymą ir jų redagavimą):

  • Optimizuoti ir vizualiai tvarkingi tekstai padeda interneto vartotojui greičiau rasti jį dominančią informaciją.
  • Jie atsako į vartotoją dominančius klausimus ir prisideda prie vartotojo patirties (UX) gerinimo, kas šiandien taip pat yra labai aktualu.
  • Tekstai supažindina su produkto ar paslaugos ypatybėmis ir prekės ženklo propaguojamomis vertybėmis.
  • Padeda išlaikyti svetainės lankytojo dėmesį ir kuria emocinį ryšį su įmone.
  • Prisideda prie puslapio pozicijų kilimo Google paieškoje.

Tiesa, tam, kad SEO tekstai tikrai atliktų šias funkcijas, jie turėtų būti ne tik įdomiai parašyti, bet ir būti tinkamai optimizuoti, papildyti reikšmingais ir vartotojui aktualiais raktiniais žodžiais, vizualiai tvarkingi. O kad taip būtų, reikia įdėti nemažai darbo.

let's do this
Na, tai ar Jūs pasiruošę išsiaiškinti kaip žaisti SEO tekstų vaidmenų žaidimą? Šaltinis: giphy.com

Tai kaip ten ką rašyti?

Jei atidžiau pažvelgsite į visą internete talpinamos informacijos srautą, pastebėsite, kad būtent tekstai ir juose esančios nuorodos sudaro visą tų internetinių duomenų pagrindą. Vis dėlto, patys tekstai nėra vienodi. Vieni jų – vietinės politikos ir verslo aktualijos, talpinamos naujienų portaluose, kiti – pristatantys prekes, paslaugas, produktus – paprasčiau kalbant, reklaminiai arba žaidžiantys pagal SEO žaidimo taisykles. Išskirti būtų galima net 4 skirtingus veikėjus.

Meta aprašymai

Tai – trumpos apimties, tačiau labai svarbūs SEO tekstai. Juos interneto vartotojas mato jau paieškoje, suvedęs jam reikšmingus raktinius žodžius. Būtent meta aprašymai padeda vartotojui greičiau atrasti jį dominančią informaciją teikiančią ar norimas prekes ar paslaugas siūlančią svetainę. Jie taip pat turi labai daug įtakos formuojant nuomonę apie Jūsų svetainę – arba ją norisi aplankyti ir patikrinti, arba jos norisi kaip galima vengti.

Meta aprašymo pagrindinė funkcija yra patraukti interneto vartotojo dėmesį ir pakviesti jį užsukti apsilankyti Jūsų svetainėje. Raktiniais žodžiais perpildytas, prasmės neturintis ir sunkiai suprantamas meta aprašymas (deja – tokių vis dar yra) dažnai tampa viena iš priežasčių, kodėl nekylama arba labai sunkiai kylama Google paieškoje.

ką pasakei
Šaltinis: giphy.com

Reakcija, kai neaiškus meta aprašymas verčia internautus galvoti, ar Jumis tikrai verta pasitikėti.

Norint, kad Jūsų svetainę aplankytų daugiau tikslinių interneto vartotojų, kurie turėtų paskatą ir tikslą kažką įsigyti, pirmiausia, reikėtų sutvarkyti šią svetainės tekstinę dalį. Meta aprašymą privalo turėti kiekvienas Jūsų svetainės puslapis, tad veikti tikrai bus ką. Štai keli patarimai:

  • Meta tekstas turi būti aiškus, konkretus ir nusakantis pagrindinę puslapio temą.
  • Jame turėtų būti tvirta argumentacija, kodėl verta apsilankyti būtent Jūsų puslapyje.

Ir svarbiausia:

  • Meta aprašyme turi būti aiškus kvietimas paspausti nuorodą.
  • Visa tai turi tilpti į maždaug 150-160 spaudos ženklų su tarpais.

Tiek su tais meta aprašymais. Liko dar 3 labai svarbūs SEO tekstai.

idomu Michael Scott iš ofiso
Įdomybės tęsiasi – skaitykite įdėmiai
Šaltinis: giphy.com

Kategorijų aprašymai

Kaip kiekvienas puslapis privalo turėti turinį atitinkantį meta aprašymą, analogiškai reikalingi ir kategorijų aprašymai. Šie – gerokai ilgesni nei meta, dažnai siekia maždaug 300 – 400 žodžių. Jų pagrindinė funkcija – produkto linijos, paslaugos, prekių kategorijos pristatymas. Tiesa, puslapio kategorijos ne visada susijusios su pačiu produktu, tai gali būti ir skiltis „Apie mus“ ar „Pristatymo galimybės“, dėl kurios teksto vartotojui tampa lengviau pažinti ir prekes parduodančią įmonę. Ką dar reikėtų žinoti apie šių tekstų ypatybes?

  • Kategorijų aprašymai privalo būti labai konkretūs, orientuotis į puslapio kategorijos turinį, tačiau taip pat neturėtų stokoti detalių, išsamių paaiškinimų. Prekės privalumų argumentavimas – didžiulis pliusas.
  • Apimtis priklauso nuo Jūsų tikslinės auditorijos, tačiau dažniausiai siekia iki 400 žodžių. Kuo ilgesnis tekstas, tuo jis turi būti geriau struktūrizuotas, kad būtų lengviau rasti konkrečią, reikalingą informaciją.
  • Tam, kad reikšmingi akcentai būtų pastebimi iš karto, būtinos paantraštės, punktavimas.

Paprastai, konkrečiai ir įdomiai pateikti kategorijų aprašymai, išryškinantys parduodamos prekės savybes ir įmonės esminius bruožus kuria paskatinimą prekę įsigyti. Verta paminėti, kad kategorijas ir meta aprašymus užteks parašyti vieną kartą, tačiau ši taisyklė negalioja likusiems dviem SEO žaidimo komandos nariams – tinklaraščiams ir straipsniams.

Tinklaraščio (blog‘o) tekstai

Svetainės blogo skiltyje publikuojami SEO tekstai – puikus būdas išsamiau supažindinti puslapio lankytoją su Jūsų prekės ženklu, verslo ypatybėmis, vertybėmis, į kurias orientuojama įmonės veikla ir produkcija ar paslaugos. Nors daugiau dėmesio skiriama papildomos vertės kūrimui, nevertėtų pamiršti tekstų optimizuoti pagal svetainei aktualius raktažodžius. Tiesa, taip pat labai svarbu, kad tinklaraščio įrašai būtų reguliariai pildomi. Niekam neįdomi sena informacija – internautams svarbios naujienos. Štai dar kelios taisyklės:

  • Tinklaraščių temos privalo būti aktualios. Tai gali būti dažniausi klausimai, kurių sulaukiate iš savo klientų. Taip pat temos susijusios su sezonu ar reikšmingomis šventėmis (neverta pasakoti apie Kalėdines dekoracijas ir jų tipus dar vasarai nepasibaigus).
  • Kalbant apie prekių ir paslaugų privalumus pristatomuosius įrašus, daugiau naudos bus, jei tinklaraščio įrašą susiesite su viena ar kita savo preke, tekste pateikiant nuorodą, vedančią į prekės kategoriją.
  • Tinklaraščių įrašų apimtis nėra griežtai apribota, žodžių skaičius vyrauti gali nuo 400 iki 600. Svarbiausia, kad informacija būtų naudinga.

Tinklaraštyje publikuojami tekstai turėtų būti paprasti, tačiau įtraukiantys, netgi pasakojantys istoriją. Pristatykite čia savo įmonės sėkmės istoriją, naujienas ar pokyčius ir taip pakelsite ne tik savo reputaciją, bet ir lankytojo pasitikėjimą Jūsų svetaine. Galiausiai, reguliariai pildydami savo tinklaraštį aukštos kokybės ir aktualiais įrašais galėsite užtikrinti savo klientų dėmesį ir didesnį svetainės lankomumą.

labai įdomu merlin monro
Reakcija, kai svetainės lankytojus „užkabina“ tinklaraščio įrašai ir jiems norisi paskaityti dar ir dar…
Šaltinis: giphy.com

Spaudos straipsniai

Šie SEO tekstai skirti stiprinti Jūsų prekinį ženklą, kelti Jūsų autoritetą Google atžvilgiu ir padėti kurti ypač aukštos kokybės atgalines nuorodas. Tai į platesnę auditoriją orientuoti, griežtesni nei tinklaraščio bei gerokai ilgesni tekstai – apimtis nėra stipriai ribojama, siekti gali ir daugiau nei 800 žodžių.  Štai keli aspektai, kurie skiria straipsnius nuo kitų SEO tekstų:

  • Nors apimtis didelė (dažniausiai apie 500-600 žodžių, tačiau gali siekti ir daugiau), analogiškai, straipsniai apima kelias su tema susijusias sritis, pateikiama struktūrizuota informacija iš kelių skirtingų pusių.
  • Formuojant straipsnių temas, orientuotis reikėtų ne tik į svetainei aktualius raktinius žodžius, bet ir į visuomenei reikšmingas aktualijas. Stenkitės, kad tai būtų visuomenei naudos suteikiantys, prasmingi tekstai.
  • Tikslumas, konkretumas, publicistinis stilius, paantraščių formavimas ir esminių punktų išryškinimas – būtini vizualiai tvarkingo straipsnio kriterijai.

Straipsniai, publikuojami spaudoje, leidžia pasiekti platesnę auditoriją ir pakviesti į svetainę ne tik konkretų tikslą turinčius interneto vartotojus, bet ir su Jūsų prekėmis ar paslaugomis susijusiomis aktualijomis ar naujienomis besidominčius potencialius klientus.

Bendros žaidimo taisyklės

Meta ir kategorijų aprašymai, tinklaraščių įrašai ir straipsniai spaudai – visi šie SEO tekstai žaidžia dėl vieno bendro tikslo – padidinti tikslinį lankytojų srautą ir padėti interneto vartotojams atrasti naudingą, aktualią informaciją, kuri ne tik kviečia užsukti į Jūsų svetainę, bet taip pat paskatina iš potencialių klientų tapti nuolatiniais. Tokiu būdu kyla Jūsų reputacija ne tik internauto, bet ir Google „akyse“.

Vis dėlto, verta dar kartą pabrėžti, kad kiekvienas vaidmuo (tekstas) yra svarbus, nes jei nebus vieno, kitam gali nebūti ką veikti (patraukli kategorija neturi tiek galios prikviesti lankytoją į Jūsų svetainę, kiek jos turi tinkamai parengtas meta aprašymas). Svarbiausia taisyklė – pasirūpinkite, kad kiekvienas vaidmuo būtų atliktas tinkamai.

futbolo komanda
Šaltinis: giphy.com

Tinkamai parašyti SEO tekstai – kaip geras futbolo komandos žaidimas.
Juk vienija vienas tikslas.