Svetainė be struktūros – svetainė be pozicijų

Kaip ir statinys, taip ir svetainė prasideda nuo architektūrinio brėžinio. Būtina peržiūrėti, kaip bus išlieti pamatai, statomi kiti aukštai (arba, svetainių atveju, kategorijos). Kaip ir statiniai, taip ir interneto svetainės gaunasi arba struktūriškai tvarkingos, aiškios, arba painios, su laiptais, besibaigiančiais į sieną ar langais be stiklų. Ir, žinoma, kaip ir realybėje, taip ir internete: apsilankius statinyje be struktūros, apima baimė, kad sijos gali neatlaikyti. Dėl to smunka ne tik svetainės įvaizdis, bet ir organinis srautas.

žingsnis sijos
Vienas neteisingas žingsnis, ir sijos griūva
Šaltinis: Giphy.com

Ir vėl tas UX

Kodėl reikalinga svetainės struktūra? Pirmiausia, tai aktualu siekiant teigiamos vartotojo ir Google bot‘o patirties. Ar esate kada apsilankę svetainėje ir, neradę Jums reikalingos informacijos, išėję? Ar ilgai tos informacijos ieškojote? Ar tikrai apsilankėte visuose svetainės puslapiuose, o gal intuityviai paspaudėte, atrodo, teisingą nuorodą ir ten neradę informacijos nustojote ieškoti? Jei pasirinkote antrąjį variantą, Jūs ne vieni: pasak CrazyEgg, viena iš dažniausių priežasčių, kodėl vartotojai palieka svetainę vos joje apsilankę, yra prasta navigacija ir naudojimo intuityvumas (angl. usability). Būtent šie du veiksniai ir nulemia svetainės struktūros sėkmę – galimybę nukreipti vartotojus jiems reikiama linkme.

Pabūkime architektais

Ne veltui internetinių svetainių kūrimas yra sudėtingas procesas: reikia ir architektų, ir statybininkų, dizainerių, rašytojų. Pati pradžia – architektūriniai sprendimai. Natūralu, kad kai kuriais atvejais parinkti sprendimai stebins (bet nebūtinai maloniai). Svarbiausia – viską argumentuoti Jūsų vartotojų lūkesčiais ir patirtimi. Svetainės struktūra privalo būti patogi. Tačiau kas yra patogi struktūra?

Laikomasi taisyklės, kad vartotojas norimą puslapį turėtų galėti pasiekti per tris paspaudimus. Kuo mažiau paspaudimų – tuo svarbesnis puslapis. Dėl šios priežasties svetainės paprastai kuriamos skėtiniu principu. Tai reiškia, kad pagrindinis puslapis nukreipia į kategorijas ar svarbius informacinius puslapius, o kategorijos kreipia į subkategorijas, kurios vėl gali išsiskaidyti pagal poreikį.

svetainės struktūra
Svetainės skėtis
Šaltinis: Neilpatel.com

Kategorijos turi būti skaidomos logiškai: patikėkite, Jums tikrai nereikia vieno puslapio įmonės adresui ir kito – darbo laikui (tai buvo pavyzdys iš patirties). Viskas puikiai sutilps kontaktų puslapyje ir taip bus aiškiau tiek vartotojams, tiek svetainę skanuojančiam Google bot‘ui. Tas pats galioja dėliojant produktus: vienas produktas turėtų būti vienoje kategorijoje (išskyrus puslapyje, kuriame pristatomos visos prekės). Jei pastebite, kad tą patį produktą priskiriate 3–4 kategorijoms, galbūt pats metas pergalvoti svetainės struktūrą.

Kita labai svarbi struktūros dalis – sijos, arba nuorodos, jungiančios kategorijas su subkategorijomis, o pastarąsias – su produktais ar kitais puslapiais. Kiekvienas Jūsų sukurtas puslapis turi būti pasiekiamas – pamenate, ką sakėme apie 3 paspaudimų taisyklę? Nėra nieko blogiau nei iš organinės paieškos atsidurti puslapyje ir nesuprasti, kur esate ir kaip eiti toliau. Kas atliekama tokiu atveju? Paspaudžiama atgal ir grįžtama į organinę paiešką. Kas – dar toliau? Ko gero, apsilankymas konkurentų svetainėje.

bėga iš ofiso

Jokios struktūros = iš svetainės bėgantys vartotojai
Šaltinis: Giphy.com



O štai ir SEO dalis

Kaip jau buvo minėta, svetainės struktūra svarbi ir Google bot‘ui, taigi ir SEO. Tačiau tai svarbu ne tik todėl, kad bot‘as būtų nukreipiamas į Jums aktualius puslapius ir juos galėtų indeksuoti. Yra ir daugiau veiksnių:

  • Raktažodžių akcentavimas. Atlikus raktažodžių analizę ir atrinkus informacinei svetainei ar interneto parduotuvei aktualius raktinius žodžius, pagal juos galima skirstyti ir kategorijas. Pavyzdžiui, jei daug asmenų ieško paslaugos, kurią Jūs esate aprašę kartu su kitomis paslaugomis, logiškiausia būtų jai sukurti atskirą puslapį. Ir priešingai, jei yra sukurtas puslapis, kuris neužtikrina srauto, jo raktiniai žodžiai nepasižymi dideliu paieškų skaičiumi, galbūt būtų logiškiau jį sujungti su kita kategorija.
  • Turinio kūrimas. Vadinamasis turinio stulpas leidžia visiškai išpildyti tam tikrą kategoriją. Pavyzdžiui, turite puodelių kategoriją, kurioje ne tik nurodytos prekės, bet ir galima daugiau sužinoti apie jas, jų priežiūrą, privalumus, pasiekiamus pasirinkus Jūsų įmonę. Čia galima ir pateikti įdomių pritaikymo idėjų, atsakyti į dažniausiai užduodamus klausimus. Tokio turinio pateikimas itin gelbėja siekiant aukštesnių raktažodžių pozicijų.
  • Vidinės nuorodos. Dėl vidinių nuorodų Google bot‘as lengviau gali pasiekti visus Jūsų svetainės puslapius ir juos suindeksuoti. Taip pat tokios nuorodos naudingos ir vykdant išorinį SEO: puslapis, pelnęs autoritetą iš išorinės nuorodos, dalį jo gali perduoti ir puslapiams, kurie susieti su juo vidinėmis nuorodomis. Tai padeda sustiprinti ir gilesnius puslapius, tad jie gali atsirasti paieškos rezultatuose aukščiau.
vidinės nuorodos

Nepamirškite sijų – vidinių nuorodų
Šaltinis: Reliablesoft.net


  • Duonos trupiniai, arba Breadcrumbs. Struktūrizuotais duomenimis pažymėti Breadcrumbs daug aiškiau parodo vartotojams ir Google, kokia yra Jūsų svetainės struktūra. Iš organinės paieškos atsiradę bet kokiame puslapyje galite greitai pastebėti, ar esate viename iš pagrindinių, ar viename iš gilesnių puslapių. Tuomet daug aiškiau, kur eiti toliau. Toks sužymėjimas gali matytis ir pačioje paieškoje. Tai net neatvėrus puslapio jau sufleruoja vartotojams, kad Jūsų svetainė yra tvarkinga ir patogi.
breadcrumbs
Švaru, gražu ir patogu
Šaltinis: Sourcewp.com
  • Svetainės žemėlapiai. Norite palengvinti Google darbą? Būtinai pateikite XML ir HTMLžemėlapius. Juose talpinami svarbiausi svetainės puslapiai, kurie turi būti indeksuojami. Žinoma, būtinai įvertinkite juos kritiškai: galbūt žemėlapiai atskleis nelogišką struktūrą?
  • Atitinkamos žymos. Tam tikros kategorijos neišvengiamai turi po kelis puslapius. Šiems tiesiog būtinos teisingos Canonical ir Next/Prev žymos. Kitu atveju Google gali nesuprasti, kuriam puslapiui skirti autoritetą – pirmajam ar toliau esantiems kategorijų puslapiams (atsakymas – pirmajam).

Kaip ir pastatų, taip ir svetainių architektūra ypač svarbi jų ateičiai: ar jos taps lankomos ir populiarios, ar atvirkščiai, po kelių metų bus pamirštos ir apleistos. Į struktūrą naudingiausia atsižvelgti tik pradėjus kurti (ar ruošiantis perkurti) svetainę, tačiau tam tikrus pokyčius galima įgyvendinti ir jau veikiančioje svetainėje. Sunkiausia šio remonto dalis – atrasti, ką verta statyti, remontuoti ir ką reikėtų nugriauti. Tačiau svarbiausia – pradėti.

remontas
Kritiškai peržvelkite savo svetainę – ar užteks kosmetinio remonto, ar teks kviestis architektus ir atlikti kapitalinį remontą?
Šaltinis: Giphy.com