youtube seo

Youtubimizacija – crazy SEO planas verslui

2005 metais pasirodžiusi vaizdo įrašų platforma Youtube šiandien jau yra antra pagal dydį paieškos sistema po Google. Pagal apsilankymų skaičių ji pelno garbingą trečiąją vietą, priešakyje užleisdama pozicijas tik tai pačiai Google ir socialiniam tinklui Facebook. Neblogai, ar ne? Tiesa, milžinišką populiarumą pelnęs Youtube dabar turi ką pasiūlyti ne tik juokingų namų vaizdelių ar muzikos ieškantiems interneto vartotojams: JAV ir kitose didžiosiose pasaulio valstybėse į Youtube vis drąsiau ima krypti verslininkų žvilgsniai, kurie siekia sukurtą vaizdinę medžiagą išnaudoti SEO tikslams ir pozicijų Google paieškoje gerinimui.

Žodis suteikiamas Statistikai

Nuo 2006 metų Youtube saugiai glaudžiasi po galiūnės Google sparneliu ir, padėdama vienai stipriausių pasaulio bendrovių, sparčiai didina savo žinomumą tarptautiniu mastu. Vidutiniškai čia užsukęs žmogus akis į ekraną įsmeigia maždaug 40 minučių, o daugiau nei 400 valandų ilgio kas minutę įkeliamų vaizdo įrašų peržiūrėti nepavyktų turbūt ir kelias dienas iš eilės pamirštant, kas yra miegas.

šuo
Kai prarandi laiko nuovoką žiūrėdamas vaizdo įrašus Youtube.
Šaltinis: forgifs.com

Rodos: ką čia galynėtis su tokiais skaičiais, jei esi smulkus verslininkas, norintis potencialiems klientams pristatyti savo produktus ar paslaugas. Visgi, patirtis rodo, kad kartais paplušėti prie Youtube tikrai verta: teisingai atliekant Youtube SEO galima ne tik padidinti srautą į svetainę keliskart, bet ir pritraukti papildomų pajamų (abejojate? Šis tyrimas išsklaidys dvejones). Neseniai buvo nustatyta, kad net 61 proc. verslo projektais užsiimančių JAV įmonių naudojosi Youtube ir šioje platformoje turėjo savo kanalus. Dauguma juos išnaudojo marketingo, potencialių klientų sudominimo ir informavimo tikslais. Tikėtina, kad toks skaičius tik augs. Ir nors tai yra tolimos šalies statistika, kurios gigantiškoje rinkoje galioja kiek kitokie rinkodaros principai, dalis tendencijų, kaip išnaudoti Youtube verslo tikslais, jau įsiveržė arba šiuo metu sparčiai skinasi kelią ir į Europos šalis.

Pagrindiniai Youtube reitingavimo (angl. ranking) principų atitikimas, videoįrašų optimizavimas, siekis į svetainę pritraukti lankytojų srautą ir per Youtube – tokius tikslus šiandien kelia ne vien didieji verslo atstovai, bet ir smulkesni verslininkai, kurie nori, kad jų videoįrašai ne tik išpopuliarėtų, bet ir prisidėtų prie svetainės pozicijų Google paieškos rezultatuose gerinimo. Iš užsieniečių jau išbandytų Youtube SEO pamokų galime pasimokyti ir mes, lietuviai. Tai padaryti nėra ypač sudėtinga.

Kur krypsta Youtube žvilgsnis?

Youtube, kaip ir kiekviena didelė paieškos sistema, turi aiškius reitingavimo principus, kuriais vadovaudamasi atitinkamai vertina turinį, šiuo atveju – vaizdo įrašus. Kas lemia, kad būtent jūsų videoįrašą Youtube įvertins kaip įdomesnį nei kitų? Atsakymas apima kelis labai aiškius reitingavimo faktorius:

  • Komentarai. Trumpi komentarai tarsi pasufleruoja Youtube‘ui apie filmuotos medžiagos pasisekimą arba nepasisekimą, leidžia susipažinti su kitų žmonių nuomone apie paslaugas ar produktus. Jei komentarai geri ir jų daug, šansai pasirodyti siūlomų vaizdo įrašų topuose didėja.

    komentaras
    Kai vaizdo įrašas patinka taip, jog jį žiūri vėl ir vėl.
    Šaltinis: Youtube.com
  • Subscriber‘iai. Kuo daugiau žmonių seka jūsų įmonės veiklą Youtube ir laukia, kada pasirodys naujas videoįrašas, tuo palankiau į tai žiūri ponas Youtube‘as.
  • Video share. Peržiūrėti vaizdo įrašą, jį pakomentuoti ir užsiprenumeruoti yra gerai. Bet dar geriau, jei apie jį pranešite ir savo pažįstamiems FacebookTwitterGoogle+BloggerLinkedIn ar kituose socialiniuose tinkluose.
  • Click-through-rate. Dėl kiekvieno paspaudimo ant videoįrašo Youtube mano, kad šis yra aktualus ir jį paieškoje reikėtų kilstelėti aukščiau. Tai – priežastis, kuri turėtų skatinti kurti įdomią vaizdinę medžiagą.
  • Nykštys į viršų arba žemyn. Tai – bene lakoniškiausias videoįrašą peržiūrėjusių žmonių įvertinimas, kuris puikiai suprantamas ir Youtube
youtube
Trumpas ir aiškus įvertinimas, pamačius patikusį videoįrašą Youtube
Šaltinis: giphy.com

 

  • Video įrašo trukmė. Kartais klaidingai manoma, kad ilgo filmuko niekas nežiūrės. Tiesa ta, kad žmonės geba išlaikyti dėmesį net ir žiūrėdami ilgesnius videoįrašus, svarbu, kad medžiaga būtų Youtube labai palankiai vertina ilgesnį peržiūros laiką. Tai padeda užimti geresnes vietas paieškos rezultatų sąraše.

Youtube video optimizacija: kokius namų darbus privalu atlikti?

Pasiryžote gerinti Google pozicijas skirdami dėmesio ir Youtube SEO? Gerai, nes apsisprendimas yra didelis pirmasis žingsnis. Vėliau žingsniuoti bus lengviau, nes kryptis numatoma konkrečiais darbais, kuriuos rekomenduojama atlikti:

  • Raktažodžiai. Pirmiausia pagalvokite, kokiais raktažodžiais jus galėtų rasti vartotojai Youtube paieškoje. Raktinių frazių pasiūlymus galima rasti tiesiog į Youtube paieškos laukelį pradėjus rašyti žodį: sistema automatiškai pasiūlys kelias galimas frazės pabaigas. Žinoma, visuomet galima pasitelkti ir Keyword planner įrankį, tačiau atsiminkite, kad jis labiau orientuotas į Google paieškas. Dėl to gautus rezultatus reikėtų pritaikyti atsižvelgiant į tai, kokius raktažodžius vartotojas naudotų ieškodamas būtent vaizdo medžiagos.
  • Vaizdo montažas. Koks dar Youtube SEO be filmuotos medžiagos! Itin aukštos kokybės, profesionaliausia technika nufilmuotos medžiagos pradžioje gal ir neprireiks, bet apgalvoti, ką norite pasakyti ir kaip tai planuojate pateikti – būtina.
  • Raktažodžių sakymasBelieve it or not, tačiau dabar Youtube‘as yra pakankamai kietas, mat gali automatiškai transkribuoti tariamus žodžius. Tai – gera žinia, dėl kurios atsiranda viltis, kad raktažodžius sistema išgirs, supras ir tinkamai įvertins savarankiškai.
  • Pavadinimas ir žymos. Jūsų videoįrašas privalo turėti konkretų, patrauklų pavadinimą, kuriame būtų panaudotas raktažodis. Taip pat rekomenduojama aktualius raktažodžius pridėti ir žymose (angl. tag).
  • Vaizdo įrašo aprašas. Paskutinis, bet bene svarbiausias punktas – optimizuotas vaizdo įrašo aprašas. Youtube palankiai žiūri į kiek ilgesnius aprašus, tad teksto apimtis gali išsitęsti maždaug iki 600 žodžių. Tokiame tekste rekomenduojama panaudoti esminius raktažodžius bent porą kartų. Žinoma, saiko pamiršti nereikėtų.
  • Nuoroda. Apraše vertėtų įterpti nuorodą. Pavyzdžiui, jei tai vaizdo įrašas apie prekę, kodėl neįdėjus nuorodos į elektroninę parduotuvę, kur ji ir yra parduodama? Tokiu būdu ne tik nukreipsite vartotoją į jam naudingą informaciją, bet ir kursite nuorodų tinklą.
transkribuoja
Reakcija pirmą kartą išgirdus, kad Youtube transkribuoja kalbą.
Šaltinis: giphy.com

 

Laikantis Youtube diktuojamų ir suprantamų taisyklių, SEO darbai šioje platformoje ilgainiui gali turėti teigiamos įtakos jūsų verslo augimui, didesnio lankytojų srauto pritraukimui į svetainę. Kartu su augančiu sekėjų ir peržiūrų skaičiumi palaipsniui sudaroma palanki terpė didinti prekinio ženklo žinomumą, formuoti įvaizdį, jog jums, kaip įmonei, itin svarbus vartotojas ir jo informavimas. Ką jau kalbėti, kad optimizuoti aprašai Youtube platformoje gali tapti priemone kilti ir Google paieškoje.

Kai Youtube SEO pasiteisina.
Šaltinis: giphy.com