Ar teko matyti paveikslėlį, kuriame juokingai vaizduojami SEO specialisto stereotipai skirtingų žmonių akimis? Viename iš jų, kurio pavadinimas Ką SEO specialistas iš tiesų dirba?, matomas žmogus, besimeldžiantis Google. Ar mes iš tikrųjų kartais pagauname save taip besijaučiančius?

Šaltinis: pinterest.com
Teisybė ta, kad apie Google planuojamus sprendimus sužinoti sunku ir niekas nėra šimtu procentų įsitikinęs dėl to, kaip veikia Google algoritmas. Kai kuriems, atrodo, užtenka laikytis seniai patvirtintų tiesų ir melstis „Google“, kad jos veiktų.
Vis dėlto, mes žinome, kad tiesa yra kiek kitokia: būtina nuolat sekti Google skelbiamus atnaujinimus ir jiems ruoštis iš anksto, testuoti SEO strategijas tam, kad sužinotume, kaip jas priims paieškos variklis. Kitu atveju po atnaujinimo tiesiog bus leap of faith, kurio metu gali nepavykti pataikyti į minkšto šieno krūvą ir teks žnektelėti ant kietos žemės. Kad taip nenutiktų, šiandien pristatome vieną iš galimų ateities Google atnaujinimų – Zero-Result SERPs.

Šaltinis: gifer.com
Zero-Result SERPs – what sorcery is this?
Kaip SEO nenorime vadinti OPS, t. y. optimizavimu paieškos sistemoms, taip ir Zero-Result SERPsnesinori versti į nulinio rezultato paieškos sistemos rezultatų puslapiai. Skamba per daug sudėtingai, tiesa? Pasistengsime suteikti aiškumo apie Zero-Result SERPs be ekstravaganzasąvokų ir sudėtingų žodžių.
Paprastas pavyzdys: ieškote naujų ratlankių savo automobiliui naudodamiesi Google paieška. Ką matote pirmame puslapyje? Greičiausiai – apie dešimt galimų pasirinkimo variantų, kuriuos sudaro skelbimų portalai, kelios didžiosios automobilių dalių / detalių internetinės parduotuvės, na, žinoma, ir Ads (reklamos skelbimai), gal keletas Google vaizdų vaizduotei įaudrinti, kokių gi nuostabių ratlankių galite tikėtis atrasti, ir local SEO rezultatai. Taip atrodo paprastoji paieška, su kuria susiduriame bene kas dieną.
O dabar įsivaizduokite situaciją, kad tiesiog norite sužinoti orus Kaune. Jau dabar turime Google Autocomplete, kuris užbėga mums už akių ir rodo rezultatą dar nesuvedus paieškos. Vis dėlto, iki galo atlikus užklausą galiausiai matomi mums įprasti rezultatai ir galimybė naršyti po tolimesnius rezultatų puslapius. Zero-result SERPs atveju suvedę frazę orai Kaunepatektumėte į visiškai tuščią puslapį, kur tiesiog būtų parašytas dabartinis oras Kaune, t. y. aiškus atsakymas į jūsų užduotą klausimą ir jokių kitų galimų rezultatų. Na, nebent dar kelios Ads reklamos.

Šaltinis: cheezburger.com
Pala pala… kaip čia taip?
Google nesiliauja tobulinti savo paieškos algoritmo – ir viskas tik dėl mūsų, vartotojų, kad galėtume norimą informaciją rasti kuo greitesniu ir patogesniu keliu. Deja, gerais norais ir pragaras grįstas: kiekvienas Google pakeitimas atneša naudos vartotojui, bet taip pat – didesnį ar mažesnį iššūkį SEO specialistui.
Visas vartotojų paieškas galima skelti į dvi stambias kategorijas: noras sužinoti tikslią informaciją bei noras surasti galimybes / pasiūlymus / alternatyvas / pamokymus ir pan. Akivaizdu, kad šioms skirtingoms grupėms aktualūs kiek skirtingi paieškos rezultatai.
Tikslios informacijos ieškantis vartotojas nori atsakymo į jam rūpimą klausimą. Kiek Neymarui metų? Kas vaidino Džeimsą Bondą? Tai tikslūs klausimai, į kuriuos, tikėtina, yra labai aiškus, vienos eilutės ar kelių sakinių apimties atsakymas.
Galimybių ieškantis vartotojas į paieškos laukelį veda bendro pobūdžio užklausas, nes jo noras – kažką išsirinkti, pažinti, sužinoti kiek daugiau ir pan. Toks vartotojas ves moliūgų pyragas ir tikėsis rasti kokį paprastą ar, atvirkščiai, sudėtingą receptą ir skirs tinkamo recepto paieškai laiko.
Taigi tikėtina, kad Zero-Result SERPs tikslinė auditorija yra būtent ta, kuri ieško labai tikslios informacijos čia ir dabar. Kažkas papildomo šią akimirką jų tiesiog nedomina.

Šaltinis: giphy.com
Ar Zero-Result SERPs yra grėsmė SEO įdirbiui?
Tai, jog Google tam tikrose užklausose galėtų nerodyti jokių organinių paieškos rezultatų, pakiša mintį, kad kai kurie raktažodžiai, su kuriais dirbate, gali nebetekti reikšmės. Juk pagal juos tiesiog nebebūsite randami, tiesa?
Vis dėlto, pirmiausia reikia išsivaduoti iš gana dažnai pasitaikančių mąstymo pinklių, dėl kurių SEO darbams pasitelkiami bendrojo pobūdžio, bet labai daug paieškų sulaukiantys raktažodžiai. Klaidingai manoma, kad labai ieškomas žodis garantuos didelį svetainės lankytojų srautą ir pardavimus. Tas pats galioja supertiksliems raktažodžiams, tokiems kaip Pi reikšmė, į kuriuos galima nedelsiant atsakyti be jokių papildomų paaiškinimų.
Taigi, jei Google iki galo įgyvendins ir integruos į algoritmą Zero-Result SERPs, SEO įdirbiui grėsmės nebus – nebent darbams jau dabar esate pasirinkę klaidingus raktažodžius.
Kiekvienas Google algoritmo atnaujinimas verčia pasitempti – ir tai daryti ne paskutinę minutę, o iš anksto. Svarbu suprasti, kad visiškas Zero-Result SERPs integravimas nėra siekis pakenkti – tai siekis padėti vartotojui. O jūsų tikslas turėtų būti vienas – prisitaikyti prie šio atnaujinimo.
SEO smarter, not harder – šį pasakymą galite pritaikyti ir siekdami išvengti galimos Zero-Result SERPs grėsmės. Skirkite laiko raktažodžiams – pagalvokite, kurie jų gali atvesti tikslinę auditoriją, generuojančią norimas konversijas. Atminkite: jei Google turės galimybę pati atsakyti į vartotojo vedamą klausimą, tikrai pasistengs šią galimybę išnaudoti. Tai reiškia, kad kuo mažiau reikšmingas jūsų svetainės turinys, tuo didesnė tikimybė, kad jo paieškos rezultatuose… neliks. Poof!
